• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4494 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۳۰ مهر

رييس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس:

تعيين تكليف طرح اصلاح قانون انتخابات در مجمع تشخيص

محمدجواد كوليوند، رييس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس در مورد سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات گفت:«طرح اصلاح قانون انتخابات به صورت يكپارچه ديده شده است. ما مواردي كه شوراي نگهبان به اين طرح ايراد گرفته بود را در كميسيون حذف كرديم اما چون مجلس به حذف راي نداد و بر ماده‌اي كه مربوط به استاني شدن بود، اصرار داشت لذا طرح براي اعلام نظر نهايي به مجمع تشخيص مصلحت نظام رفت و سرنوشت اين طرح بايد در مجمع تشخيص مصلحت نظام مشخص شود.»

به گزارش عصر ايران، رييس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس ادامه داد:«كميسيون نظارت مجمع نيز بخش‌هايي كه شوراي نگهبان رد كرده بود را رد كردند و به همين دليل بنده نامه‌اي به آقاي لاريجاني نوشتم كه اگر قرار است اين طرح به سرانجام برسد اين طرح را براي بررسي مجدد به صحن بفرستند و اگر صحن اصرار بر همان موارد دارد، مجدد به مجمع برود و يا اينكه موارد مورد نظر نمايندگان را در لايحه دولت ببينيم.» به گفته نماينده مردم كرج در مجلس، در حال حاضر كميسيون نظارت مجمع طرح را بررسي و رد كرده و خود مجمع آن را بررسي نكرده است. اين نماينده اصولگراي مجلس همچنين گفت:«در حال حاضر لايحه دولت در كميته ويژه‌اي كه به همين منظور در كميسيون تشكيل شده است در حال بررسي است. مواردي كه ما در طرح مجلس آورده‌ايم همانند استاني شدن در لايحه دولت نيست و ما مي‌توانيم اين موارد را به لايحه دولت اضافه كنيم كه البته لايحه دولت به انتخابات مجلس دهم نمي‌رسد.»

كوليوند ادامه داد:«اگر مجلس به مصوبه كميسيون مبني بر حذف استاني شدن در طرح راي مي‌داد مابقي موارد را به شوراي نگهبان مي‌فرستاديم و قطعا به انتخابات مجلس دهم هم مي‌رسيد. اگر بخواهيم نظر شوراي نگهبان را رعايت كنيم، بهترين گزينه اين است كه موارد مرتبط با استاني شدن را حذف كنيم و مابقي را به شوراي نگهبان بفرستيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون