تاثير ورزش در سبك زندگي
همچنين، بر اساس ماده ۵۳ قانون الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، دستگاههاي اجرايي مجاز شدند به منظور توسعه ورزش همگاني و قهرماني و توسعه زيرساختهاي ورزش و امور جوانان در قالب قوانين بودجه سنواتي يك درصد از بودجه خود را طي دستورالعملي كه توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان مديريت و برنامهريزي كشور تهيه و ابلاغ ميشود براي توسعه فضاهاي ورزشي مدارس، تكميل اماكن ورزشي و توسعه ورزش در روستاها، هزينه كنند. در سال ١٣٩٧ عملكرد نهادها در اختصاص بخشي از بودجه به وزارت ورزش و جوانان بهتر بوده است به طوري كه ٣ و نيم ميليارد تومان به بودجه ملي و ٣٠٠ ميليون تومان نيز به بودجه استاني اختصاص دادهاند و در سال ١٣٩٨ با توجه به تنگناهاي بودجه تاكنون اعتباري ابلاغ نشده است. بنابراين تنها يك مقدار در جهت رعايت ماده٥٣ براي توسعه زيرساختهاي ورزشي دستگاههاي اجرايي به وزارت ورزش و جوانان كمكهايي كردهاند، اما هنوز تكليف خود را به طور كامل انجام ندادهاند. استفاده از اين ظرفيتها و برنامهريزي بايد به گونهاي باشد كه اشتياقآفريني و ترغيب به ورزش، شامل حال طيفهاي مختلف از زنان خانهدار و شاغل گرفته تا كودكان و سالمندان و كارمندان پشت ميزنشين بشود. ورزش همگاني، به سلامت روحي و جسمي افراد در روزهايي كه كار و دغدغههاي زندگي روزمره و فشار اقتصادي و هزينههاي بالاي برخي رشتههاي ورزشي را عامل اصلي ورزش نكردن ميدانند، كمك ميكند. همين پيادهرويها، ورزشهاي صبحگاهي و وسايل ورزشي موجود در پاركها، ميتواند بهانه خوبي براي ورزش كردن باشد. اين امر جامعه را از انواع فسادها و ناهنجاريهاي اجتماعي ميرهاند. ورزش به عنوان عاملي حمايتي در درمان و پيشگيري، بايد ميان اقشار مختلف به خصوص قشر جوان نهادينه شود. در اين راستا و در هفته تربيتبدني، خدمات و زحمات افتخارآفرينان جامعه ورزش را ارج مينهيم و اميدواريم با برنامهريزي مناسب، همواره با جامعهاي سالم، پويا و بانشاط مواجه باشيم.