• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4495 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱ آبان

از حمله دوباره به مارولي‌ها تا استقبال از كتاب هوشنگ مرادي در بلگراد

۳۵۰ هزار تومان بليت كنسرت «شيلر»

گروه فرهنگ و هنر 

 «كن لوچ» هم به فيلم‌هاي ابرقهرماني تاخت

پس از «مارتين اسكورسيزي» و «فرانسيس فورد كاپولا»، حالا «كن لوچ»، كارگردان سرشناس انگليسي نيز به سينماي ابرقهرماني تاخت و اعلام كرد اين فيلم‌ها مثل همبرگر براي سودآوري ساخته مي‌شوند. به گزارش ايسنا، «كن لوچ» كارگردان ۸۳ ساله انگليسي كه براي سينماي آگاهي‌ساز و اجتماعي‌اش چهره‌اي شناخته ‌شده در سينماي جهان است در گفت‌وگويي با اسكاي‌نيوز، فيلم‌هاي ابرقهرماني مارول را خسته‌كننده و بدبينانه توصيف كرد و گفت همچون كالاهايي مثل همبرگر ساخته شده‌اند كه نه براي ارتباط برقرار كردن و به اشتراك‌گذاري تصورات‌مان بلكه براي سودآوري براي يك كمپاني بزرگ ساخته شده‌اند. اين كارگردان برنده دو نخل طلاي جشنواره كن همچنين گفت فيلم‌هاي كمپاني مارول (فيلم‌هاي ابرقهرماني) هيچ ارتباطي به سينما و هنر سينما ندارند و همان‌طور كه «ويليام بليك» مي‌گويد وقتي پاي پول در ميان باشد، هنر غيرممكن است.

 

استقبال از ترجمه «قصه‌هاي مجيد» در بلگراد

مراسم رونمايي از ترجمه صربي «قصه‌هاي مجيد» با حضور نويسنده كتاب، هوشنگ مرادي‌كرماني، در نمايشگاه كتاب بلگراد با استقبال مخاطبان صرب همراه شد. به گزارش ايسنا، در اين مراسم كه در يكي از سالن‌هاي كنفرانس رسمي شصت و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب بلگراد برگزار شد، علاوه بر نويسنده، مترجم و ناشر صربي كتاب و همچنين رايزن فرهنگي ايران در بلگراد سخنراني كردند. هوشنگ مرادي‌كرماني در سخناني گفت: «مجيد» ۴۵ سال پيش كه من ۳۰ساله بودم، متولد شد و كم‌كم همراه من پير مي‌شود.

 

جان كلارك بازيگر امريكايي درگذشت

جان كلارك، بازيگر سريال «روزهاي زندگي» و برنده جايزه امي يك عمر دستاورد هنري در ۸۸ سالگي درگذشت. جان كلارك از بازيگران سريال طولاني «روزهاي زندگي» كه سال ۲۰۰۵ جايزه امي يك عمر دستاور هنري را دريافت كرد بر اثر ذات‌الريه درگذشت. او ۸۸ ساله بود و در چند سال اخير مشكلات متعددي سلامتي‌اش را كاهش داده بود. اين بازيگر سال ۱۹۳۱ در اينديانا متولد شد و به دليل شغل پدرش كه افسر ارتش بود در نقاط مختلف كشور زندگي كرد. او در يوسي‌ال‌اي در رشته تئاتر تحصيل و در جنگ كره در نيروي هوايي خدمت كرد. او در بيش از ۷۵ نمايش در شيكاگو روي صحنه رفت و بازيگر فيلم‌هايي چون «داوري در نورنبرگ» و «دنياي ديوانه، ديوانه، ديوانه» بود. كلارك اما بيش از همه براي نقش‌آفريني خود در سريال «روزهاي زندگي» شناخته مي‌شود كه نمايش آن از سال ۱۹۶۵ آغاز شد و تا ۴ اكتبر ۲۰۱۹ تعداد اپيزودهاي آن به ۱۳ هزار و ۶۹۵ رسيده است. كلارك ۳۹ سال در اين سريال نقش‌آفريني كرد.

 

ماجراي بليت ۳۵۰ هزار توماني كنسرت «شيلر»

گروه آلماني شيلر به ‌سرپرستي كريستوفر فون ديلن كه سال ۹۶، ميزبان حدود ۲۴هزار مخاطب در ايران بود، آبان امسال با اجراي قطعات آلبوم جديد «صبحدم» در تالار وزارت كشور دو شب روي صحنه خواهد رفت.

اين گروه موسيقي قرار است روزهاي پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ آبان سال جاري در سالن وزارت كشور تهران با اجراي منتخبي از قطعات مطرح و آلبوم جديد خود روي صحنه برود و در ادامه برگزاري تور كنسرت اروپا، تازه‌ترين كنسرت خود را در ايران برگزار كند. طبق برنامه‌ريزي‌هايي كه صورت گرفته بليت‌هاي قيمت‌گذاري شده براي اين كنسرت با يك افزايش تقريبا ۱۵ درصدي نسبت به كنسرت‌هاي قبل از ۱۰۰ هزار تومان آغاز و تا ۳۵۰ هزار تومان نيز ادامه پيدا مي‌كند. با اين توضيح كه بليت‌هاي ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان براي رديف‌هاي اول سالن پيش‌بيني شده كه به ترتيب جايگاه سالن، اين قيمت‌ها كاهش پيدا مي‌كند.

مهدي كاشي كه به همراه مصطفي كبيري مديريت برگزاري كنسرت گروه آلماني «شيلر» به سرپرستي كريستوفرفون ديلن در تهران را به عهده دارد در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به پرسشي درباره افزايش بليت دور جديد اين كنسرت‌ها گفت: طبيعتا قيمت بليت در شرايطي با اين ارقام تعيين شده كه قيمت يورو نسبت به زمان برگزاري كنسرت‌هاي قبلي افزايش زيادي داشته و اين افزايش قيمت طبيعتا نوساناتي در هزينه‌ها به همراه داشته كه كار را براي ثابت نگه داشتن قيمت بليت سخت كرده است. ضمن اينكه علاقه‌مندان موسيقي مي‌دانند كه نحوه پرداخت دستمزد به گروه‌هاي خارجي در برگيرنده شرايط ويژه‌اي است كه پرداخت بر پايه يورو و دلار يكي از اين شرايط است. كاشي ادامه داد: ما هم ناچار بوديم براي اينكه بتوانيم بخشي از هزينه‌هاي مربوط به گروه را پرداخت كنيم نسبت به افزايش قيمت بليت، حدود ۱۵ درصد مبلغ را بالاتر اعلام كنيم. اين در حالي است كه ما برگزاري كنسرت با وجود افزايش قيمت‌بليت هواپيما و ترانسفر را به شكلي برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه تماشاگر با افزايش ناگهاني قيمت بليت مواجه نشود. كما اينكه بليت‌هاي ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان فقط دربرگيرنده صندلي محدودي در رديف‌هاي جلوست كه واقعا ناگزير به تعيين اين قيمت بوديم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون