• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4497 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۴ آبان

پيدا و پنهان

تحليل بلومبرگ از ترميم اقتصاد ايران

بلومبرگ با اشاره به كاهش اثر تحريم‌ها و اينكه ترميم اقتصاد ايران از هم‌اكنون آغاز شده است، نوشت: در حال حاضر صنعت نفت حدود بيش از ۲۰ درصد توليد ناخالص داخلي كشور را تشكيل مي‌دهد. اين بدان معناست كه ايران ديگر يك اقتصاد نفتي محسوب نمي‌شود. به نوشته بلومبرگ، ترميم اقتصادي در ايران از هم‌اكنون آغاز شده است و ثبات در حال بازگشت به قيمت‌هاي مصرف‌كننده، بخش توليد، تجارت و بازار ارز ايران است. بر خلاف آنچه ظاهرا ممكن است به نظر برسد، اين علايم مثبت اقتصادي مي‌تواند چشم‌انداز مذاكره ميان ايران و امريكا را تقويت كند، زيرا ثبات اقتصادي مي‌تواند اين اطمينان و اعتماد را به ايران ببخشد كه مي‌تواند از موضع قدرت به مذاكره با امريكا بپردازد.

 

50درصد تعاوني‌ها تعطيل‌اند

بهمن عبداللهي، رييس اتاق تعاون كشور با اشاره به اينكه بيش از ۵۰ درصد تعاوني‌ها غيرفعال هستند، افزود: با وجود تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي غير از يك يا دو بانك مشكلات ارزي در همه بانك‌ها وجود دارد. عبداللهي به وجود 195 هزار تعاوني ثبت ‌شده در كشور اشاره كرد و گفت: از اين تعداد فقط حدود 94 هزار تعاوني فعاليت مي‌كنند. او افزود: 14 ميليون نفر عضو تعاوني‌هايي هستند كه بالغ ‌بر يك‌ميليون و هفتصد هزار شغل تاكنون ايجاد كرده‌اند.

 

سازمان هواپيمايي صلاحيت هواپيماي آنتونوف را بررسي كند

حميد غوابش، معاون سابق سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد كه حتي اگر صلاحيت پروازي براي آنتونوف ۷۴ پرواز اخير مشهد- تهران صادر شده است، وقتي مردم گزارش از نارضايتي پروازشان مي‌دهند و مشكلاتي براي‌شان به وجود آمده، سازمان هواپيمايي بايد مجددا صلاحيت اين هواپيما را ارزيابي كند و گزارش‌هاي مردمي را جدي بگيرد. او افزود: براي استفاده از يك هواپيما مانند آنتونوف كه عمدتا كاربري ترابري دارد، در كاربري‌هاي مسافري، در وهله نخست بايد الزامات حمل و جابه‌جايي مسافر رعايت شود و در اين ميان بايد نظارت‌هاي مستمر و دقيقي مورد ارزيابي قرار گيرد.

 

معافيت يك ميدان نفتي متعلق به ايران از تحريم‌هاي امريكا

وزارت خزانه‌داري امريكا شركت سريكا انرژي را در يك ميدان نفتي در درياي شمال كه ۵۰ درصد آن متعلق به ايران است را از تحريم‌ها معاف كرد. سال ۲۰۱۸، امريكا براي فعاليت در اين ميدان يك سال معافيت داده بود و حالا اين معافيت تا ۲۰۲۱ تمديد شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون