• ۱۳۹۹ شنبه ۳ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
online كانال تلگرام روزنامه اعتماد

30 شماره آخر

  • شماره 4497 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۴ آبان

بازتاب توييت محسن حاجي‌ميرزايي در مورد تنبيه بدني دانش‌آموز يزدي

وزير عذرخواهي كرد، معلمان مطالبه كردند

گروه اجتماعي| تنبيه دانش‌آموز يزدي كه آسيب ديدن پرده گوش او را به دنبال داشت، پاي وزير آموزش و پرورش را هم به ميان كشيد. محسن حاجي‌ميرزايي در توييتر خود خبر از صحبت تلفني با اين دانش‌آموز و دستور تعليق فرد خاطي را داد. توييت وزير البته با واكنش‌هاي مختلف معلمان روبه‌رو شد. «با ابوالفضل دانش‌آموز عزيز يزدي، پدر و مادرش صحبت و از آنان عذرخواهي كردم. همراه با همه معلمان عزيز كه رسولان عشق و خويشتنداري هستند از اتفاقاتي همچون حادثه تلخ تنبيه بدني احساس شرمساري دارم. دستور بركناري فرد خاطي و معرفي به هيات تخلفات را دادم. اينگونه وقايع تحمل نخواهد شد.» به دنبال توييت روز پنجشنبه وزير آموزش و پرورش، محسن گلستاني‌فر پنجشنبه‌شب به ايرنا گفت:«سجاد جوكار ولي اين دانش‌آموز در تماس تلفني با وزير مجدانه از او خواستار بخشش معلم خاطي از مقام عالي وزارت شد. شامگاه پنجشنبه دوم آبان ‌ماه جاري، حاجي‌ميرزايي در تماس تلفني جوياي احوال و پيگير روند درماني ابوالفضل جوكار شد و از او و خانواده‌اش دلجويي كرد. عمل جراحي پرده گوش دانش‌آموز موفقيت‌آميز بود و بهبود نسبي نيز حاصل شد كه با نظر پزشك مربوطه فردا (جمعه) از بيمارستان مرخص مي‌شود.» فارغ از موضوع بخشش معلم خاطي توسط پدر دانش‌آموز يزدي، توييت وزير آموزش و پرورش با دو نوع واكنش روبه‌رو شد؛ كساني كه برخورد و واكنش او را ستودند و گفتند كه در حوزه آموزش و پرورش چنين رفتارهايي نبايد صورت گيرد و كساني كه معتقد بودند، وزير آموزش و پرورش بايد به وضعيت معلمان هم رسيدگي كند. از مطرح كردن مطالبات فرهنگيان گرفته تا لزوم محافظت از معلمان در برابر آسيب‌هاي مدرسه، معلمان با زبان تند و ملايم شروع به واكنش نشان دادن به حاجي‌ميرزايي كردند. «حفظ حرمت دانش‌آموزان و اولياي گرامي آنها بر تمامي اركان آموزش و پرورش اعم از معلم، مدير و... امري ضروري است و پيگيري سريع شما هم قابل تقدير، اما به راستي همين سرعت عمل و جديت در هنگام ضرب و شتم معلمان و بي‌احترامي و توهين به آنها در جهت احقاق حق آنها صورت مي‌گيرد؟ من با ۲۰سال سابقه چنين چيزي نديدم.» اين يك نمونه از واكنش‌ها بود كه از سوي يكي از معلمان صورت گرفت، يكي از واكنش‌هايي كه وزير هم به آن پاسخ داد و نوشت:«حتما اگر مطلع شوم، پيگيري مي‌كنم. كسي كه قدر معلمش را نشناسد، قدر نخواهد ديد.» پاسخ وزير، پاسخ از سوي يك معلم ديگر را به همراه داشت:«پس بي‌زحمت به فكر چند معلم زنداني خود كه در جهت احقاق حقوق فرهنگيان زنداني شدند، باشيد.» در ميان كاربراني كه به واكنش وزير پاسخ دادند، كساني بودند كه معتقدند موضوع تنبيه بدني دانش‌آموزان را با برخوردهاي قهري با فرد خاطي نمي‌توان برطرف كرد چون اصل ماجرا ناديده گرفته مي‌شود. برخي تنبيه و خشونت‌هاي ريز و درشت موجود در مدرسه‌ها را حاصل شرايط دشواري مي‌دانند كه به معلمان تحميل مي‌شود. يكي از كاربران در پاسخ به حاجي‌ميرزايي نوشت:«وضعيت معيشتي معلمان مطلوب نيست و با شعار‌ها و وعده‌هاي شما و وزراي سابق نيز سازگاري ندارد. معلمان عزيز و زحمتكش با مشكلات بسيار زيادي دست‌وپنجه نرم مي‌كنند كه اغلب سلامت روان آنها را به خطر مي‌اندازد و اين اصلا اتفاق خوشايندي نيست.» و كاربر ديگري گفت:«آقاي حاجي‌ميرزايي مي‌دانيد در بعضي استان‌ها به دليل كمبود نيرو، ادارات آموزش و پرورش معلمين ابتدايي را مجبوركرده‌اند از حق تقليل خود بگذرند و ۲۰ ساعت اضافه‌كار بدون دستمزد داشته باشند؟ مي‌دانيد معلماني كه از روي اجبار در كلاس درس حاضر شوند، معلماني كارآمد نخواهند بود و اين پيامد منفي ناگواري براي آموزش و پرورش خواهد داشت؟!» واكنش‌هاي معلمان به وزير آموزش و پرورش همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون