• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4503 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۴ آبان

5 اولويت آينده سياستگذاري پولي كشور معرفي شد

گزارش ارزي همتي يك سال پس از تشديد تحريم‌هاي امريكا

عبدالناصر همتي، ‌رييس كل بانك مركزي در پست اينستاگرامي خود به ارايه يك گزارش عملكرد از نهاد سياست‌گذار پولي پرداخت و اولويت‌هاي بعدي اقتصاد ايران را معرفي كرد. او با بيان اينكه امروز 13 آبان 98 و يك سال از شروع جنگ اقتصادي و تحريم بانكي و صادرات نفت ايران، توسط امريكا مي‌گذرد، گفت: آن روزها پيش‌بيني يك سال بعد مشكل و تا حدي نگران‌كننده بود اما امريكا با تدابير يك سال فشار حداكثري به هدف اصلي‌اش كه از هم فروپاشي اقتصاد و در نهايت به زانو درآوردن ايران بود، نرسيد.

وي ادامه داد: نرخ ارز كه خود امريكايي‌ها از آن به عنوان شاخص مهم تاثير فشار ياد مي‌كردند، از 14 هزار و 350 تومان در 13 آبان 97 به 11 هزار و 300 تومان در سال 98 رسيد. (21 درصد افزايش قدرت پول ملي)

رييس كل بانك مركزي اظهار داشت: تورم ناشي از تغيير نرخ ارز و اختلال در بخش اقتصاد، فشار زيادي به اقتصاد ايران خصوصا اقشار با درآمد پايين و ثابت وارد آورد و رفاه بخش مهمي از مردم بابت تحريم آسيب ديد كه نياز به ترميم دارد.وي ادامه داد: نهايتا ثبات نسبي به اقتصاد بازگشت و شاخصه‌هاي مهم اقتصادي نظير تورم و رشد غيرنفتي به آرامي در مسير بهبود قرار گرفت.

همتي تصريح كرد: از حالا تلاش‌ها در اقتصاد بايد در رشد تشكيل سرمايه ثابت ناخالص داخلي و رونق توليد ملي، كاهش اتكاي بودجه دولت به نفت و ايمن‌سازي اقتصاد نسبت به نوسانات درآمدهاي نفتي و سرعت دادن به روند اصلاح نظام بانكي كشور متمركز شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون