• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4504 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۶ آبان

بين‌الملل

استقبال اوپك از عضويت برزيل در اوپك

محمد باركيندو، دبيركل اوپك گفت: اوپك از پيوستن برزيل به اين سازمان استقبال مي‌كند، اما هنوز درخواست رسمي از اين كشور دريافت نكرده است. ژايير بولسونارو، رييس‌جمهور برزيل ماه گذشته گفته بود كه خواستار پيوستن كشورش به اوپك است؛ اقدامي كه يكي از مهم‌ترين توليدكنندگان جديد نفت را به اين كارتل نفتي اضافه خواهد كرد اما از سوي صنعت نفت برزيل با ترديد و بدبيني مواجه شد.

 

قراردادهاي 15 ميليارد دلاري چين و فرانسه امضا شد

در جريان سفر امانوئل ماكرون، رييس‌جمهور فرانسه به چين، دو كشور قراردادهايي به ارزش 15 ميليارد دلار در زمينه‌هاي انرژي، هوانوردي و كشاورزي به امضا رساندند. همچنين دو كشور بر سر توسعه پروتكل صادرات ماكيان كه اوايل امسال امضا كرده بودند، به توافق رسيدند. قراردادهاي انرژي شامل يادداشت‌تفاهم ميان گروه گازي پكن و صنايع فرانسوي «اينژي» براي همكاري در زمينه پايانه گاز طبيعي مايع و ذخيره‌سازي در شهر شمالي تيانجين بود.

چرا استراليايي‌ها تمايلي به خريد خودروي برقي ندارند؟

به تازگي موسسه تحقيقاتي نيلسن با انجام يك نظرسنجي دريافته و اعلام كرده است كه مشتريان و شهروندان استراليايي تحت‌ تاثير برخي عوامل علاقه و تمايل چندان زيادي براي خريداري و استفاده از خودروهاي الكتريكي از خود نشان نداده‌اند كه از جمله مهم‌ترين آنها مي‌توان به قيمت بالا، قدرت پيمايش مسافت و اطلاع‌رساني ضعيف و آينده نامشخص آنها اشاره كرد. بر اساس گزارش و آمارهايي كه موسسه نيلسن منتشر كرده است، سهم فروش خودروهاي الكتريكي در استراليا كمتر از يك درصد است.

تجديدنظر مجارستان براي همكاري با هواوي در شبكه 5G

وزير ارتباطات مجارستان به تازگي از احتمال همكاري با شركت چيني هواوي براي توسعه و برقراري شبكه 5G در اين كشور خبر داده است. مجارستان قصد دارد در تصميم قبلي خود براي عدم همكاري با هواوي تجديدنظر كند و به اين شركت مجوز فعاليت و حضور فعالانه را بدهد تا بدين‌ترتيب بتواند همزمان با ساير كشورهاي پيشگام در راه‌اندازي شبكه 5G به توسعه زيرساخت‌هاي لازم براي آن بپردازد و از رقباي اروپايي خود در اين زمينه عقب نيفتد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون