• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4504 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۶ آبان

نتايج اعجاب‌انگيز ليگ قهرمانان

شب عشق‌بازي با فوتبال

سه‌شنبه‌شب، يكي از هيجان‌انگيزترين شب‌هاي ليگ قهرمانان در فصل جاري بود و فوتبال روي زيبايش را به هوادارانش نشان داد. بازي‌هاي پرگل، پرفراز و نشيب و تماشايي اين شب هواداران فوتبال را شگفت‌زده كرد و كمتر كسي توقع چنين كيفيتي از بازي‌هاي سه‌شنبه را داشت. در گروه مرگ اسلاويا پراگ در حال قرباني گرفتن است و با ارايه بازي زيبا و مقتدرانه تاكنون موفق شده، گريبان تيم‌هايي مثل اينترميلان و بارسلونا را بگيرد و در ادامه به احتمال فراوان تاثير بسياري بر سرنوشت صعود از اين گروه خواهد داشت. بارساي والورده اوضاعش خراب است، ناپولي دچار بحران داخلي شده، اينتر كونته در خطر حذف از دور گروهي قرار دارد و چلسي و آژاكس در استمفوردبريج آتش‌بازي به پا كردند. در ادامه نگاهي كلي به اتفاقات رخ‌ داده شب اول دور برگشت ليگ قهرمانان خواهيم داشت.

 

جنگجويان پراگ

بارسا بعد از اينكه در خانه لوانته از اين تيم 3 گل دريافت كرد و پيروزي يك هيچ را با شكست سه بر يك عوض كرد در نيوكمپ ميزبان اسلاويا پراگ بود. هواداران كه چشم ‌انتظار يك پيروزي ساده بودند از اينكه تيم‌شان اين‌طور به بن‌بست خورده بود، متعجب بودند. مسي عصبي‌تر از هميشه بازي مي‌كرد و جنگجويان پراگي مقاومت جانانه‌اي از خودشان نشان دادند. تساوي بدون گل بارسا، كار اين تيم را در دو بازي باقي‌ مانده مقابل اينتر و دورتموند مشكل خواهد كرد. بارسا براي صعود بايد حتما در يكي از اين بازي‌ها پيروز شود وگرنه كارش به اما و اگر كشيده خواهد شد و بعد از 20 سال در دور گروهي حذف خواهد شد. به نظر مي‌رسد، مديران بارسا براي فرار از اين وضعيت، والورده را در صورت كسب نتيجه ضعيف در بازي بعدي اخراج خواهند كرد.

 

كونته و از دست دادن 3 امتياز

اينتر در خانه دورتموند با دو گل مارتينز و وچينو به رختكن رفت و هواداران نراتزوري سرمست از اين پيروزي به صدرنشيني در گروه فكر مي‌كردند. اما نيمه دوم به شكل ديگري رقم خورد و اشرف حكيمي، بازيكني كه از رئال به دورتموند قرض داده شده، سيگنال ايدونا پارك را به غوغاكده‌اي تبديل كرد. او در دقيقه 51 اولين گل دورتموند را زد و اختلاف را به حداقل رساند، 14 دقيقه بعد برانت بازي را به تساوي كشاند و در دقيقه 77 روي پاس زيباي جيدون سانچو، حكيمي دومين گلش را به ثمر رساند و نتيجه بازي را به نفع تيمش برگرداند. كونته بعد از اين بازي اعلام كرد با بازيكنان تيم‌هاي ساسولو (سنسي) و كالياري (بارلا) نمي‌توان در ليگ قهرمانان نتيجه گرفت. او از مديريت باشگاه هم انتقادات جدي كرد. به نظر مي‌رسد اين مصاحبه كونته تاثير زيادي در ادامه فصل داشته باشد و برخي بازيكنان با او دچار زاويه شوند. بايد ديد ادامه كار اينتر چه مي‌شود.

 

شب آتشين استمفورد بريج

آژاكس آمستردام در حالي كه هسته اصلي تيمش را از دست داده و بازيكنان بزرگي مثل دي‌ليخت و دي‌يانگ را به ديگر تيم‌ها فروخته همچنان تيمي قدرتمند است و در خانه چلسي آتشي به پا كرد كه فقط نبوغ لمپارد مي‌توانست آن را خاموش كند. آژاكس با گل به‌ خودي آبراهام در دقيقه 2 پيش افتاد، در دقيقه 5 با پنالتي جورجينيو بازي مساوي شد و در دقيقه 20 دوباره آمستردامي‌ها پيش افتادند. در دقيقه 35 توپ از برخورد به تيرك به صورت كپا خورد و دومين گل به ‌خودي چلسي ثبت شد. در دقيقه 55 با گل بك‌داون نتيجه بازي 4 بر يك به سود آژاكس شد. در حالي كه همه ‌چيز از دست رفته به نظر مي‌رسيد، آسپيليكوئتا يكي از گل‌هاي خورده را جبران كرد. در دقايق 68 و 69 بليند و ولتمن از آژاكس با دريافت كارت زرد دوم اخراج شدند. جورجينو در دقيقه 71 دومين پنالتي‌اش را گل كرد و جيمز در دقيقه 74 بازي را به تساوي كشاند. چلسي حتي گل برتري را هم به ثمر رساند كه كمك‌ داور ويديويي آن را رد كرد.

 

از ساير بازي‌ها چه خبر؟

سردار آزمون در شب حضور 90 دقيقه‌اي در زمين خودي شاهد شكست دو بر صفر تيمش از لايپزيك بود. ليون سه بر يك بنفيكا را شكست داد. ناپولي در ادامه نتايج ضعيفش در خانه با سالزبورگ مساوي كرد و حواشي عجيبي پيرامون اين تيم به وجود آمده. رييس باشگاه، بازيكنان را در كمپ تيم قرنطينه كرده اما بعد از اين بازي، بازيكنان با سرپيچي از فرمان رييس باشگاه به خانه‌هاي‌شان بازگشتند. ناپلي‌ها با وكلاي‌شان تماس گرفته‌اند تا از جريمه‌هاي احتمالي آتي در امان باشند. ليورپول دو بر يك خنك را شكست داد و والنسيا چهار بر يك ليل را شكست داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون