• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4505 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۸ آبان

بين‌الملل

صادرات گاز مايع ايران به چين ادامه يافت

صادرات LPG ايران به چين در نوامبر ادامه يافت اما تحت تاثير تحريم‌هاي امريكا و فعاليت‌هاي تعميراتي، در مقايسه با حدود ۱۲ محموله در ژوئن كاهش داشت.معامله‌گران برآورد كردند كه محموله‌هاي LPG ايران به مقصد چين در نوامبر بين هفت تا ۱۰ محموله بوده است. برخي از معامله‌گران نيز به پلاتس گفتند: شمار اين محموله‌ها كمتر و شش تا هفت محموله بوده است در حالي كه يك منبع آگاه ديگر گفت: شمار آنها از ۹ محموله فراتر نرفته است. منابع آگاه برآورد كردند كه ايران براي صادرات در اكتبر ۱۰محموله بارگيري كرده است. محموله‌هاي LPG ايران معمولا ۴۴ هزار تن بوده و تركيبي از پروپان و بوتان هستند.بارگيري LPG از ايران در اكتبر سال ۲۰۱۸ به ۵۶۸ هزار تن رسيده بود كه بالاترين ركورد از ژانويه سال ۲۰۱۶ بود كه تحريم‌هاي غربي عليه تهران بر چيده شده بود.

بيكاري كشورهاي اروپايي در پايين‌ترين سطح تاريخ

متوسط نرخ بيكاري اعضاي اتحاديه اروپا به كمترين سطح خود از زمان تاسيس اين اتحاديه رسيد. تا پايان سپتامبر ۲۰۱۹ نرخ بيكاري در منطقه يورو با ۰.۵ درصد كاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۷.۵ درصد رسيد كه كمترين نرخ بيكاري اين منطقه از جولاي ۲۰۰۸ محسوب مي‌شود. متوسط نرخ بيكاري ۲۸ كشور عضو اتحاديه اروپا نيز تا پايان ماه سپتامبر با ۰.۴ درصد كاهش به ۶.۳ درصد رسيد كه از زمان تاسيس اين اتحاديه تاكنون بي‌سابقه بوده است.

توافق چين و امريكا براي كاهش تدريجي تعرفه‌هاي تجاري

بعد از ماه‌ها تنش و جنگ تجاري ميان امريكا و چين و افزايش تعرفه كالاهاي وارداتي دو كشور، وزارت بازرگاني چين اعلام كرد قرار شده تعرفه‌هاي اضافه شده در اين مدت به صورت تدريجي برداشته شوند.انتظار مي‌رود كه در همين زمينه توافقنامه موقتي ميان امريكا و چين امضا شود، توافقي كه بر اساس آن امريكا اعمال حقوق گمركي اضافي به ارزش 156 ميليارد دلار را كه براي واردات كالاهاي چيني از تاريخ 24 آذر پيش‌بيني كرده بود، حذف كند. اين كالاها به ويژه شامل گوشي تلفن همراه، لپ‌تاپ و اسباب‌بازي مي‌شود.

چين درحال توسعه شبكه ۶G!

به نظر مي‌رسد كه چين توسعه شبكه ۶G را در دستور كار خود قرار داده است. با اينكه در طول سال‌هاي اخير شركت‌هاي مخابراتي و اپراتورهاي مختلف روي توسعه زيرساخت‌هاي لازم براي برقراري و راه‌اندازي نسل پنجم اينترنت همراه ۵G در رقابت تنگاتنگي به سر مي‌برند حالا به نظر مي‌رسد كه چين قصد دارد از ساير كشورها كه هم‌اكنون در حال توسعه شبكه ۵G هستند سبقت گرفته و گوي رقابت را از آنها بريابد تا بدين‌ترتيب بتواند در راه‌اندازي فناوري‌هاي مربوط به شبكه ۶G پيشتاز باشد.

كوبا ۱.۷ ميليارد دلار سرمايه خارجي جذب كرد

كوبا اعلام كرد كه در سال گذشته به‌رغم تحريم‌هاي سخت آمريكا و كاهش نقدينگي خود، توانسته است ۱.۷ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي جذب كند؛ هر چند اين ميزان هنوز كمتر از سطح هدف ۲ تا ۲.۵ ميليارد در سال است. رودريگو مالميرگا، وزير تجارت و سرمايه‌گذاري خارجي كوبا در همايش سالانه تجارت كوبا در هاوانا گفت: از اكتبر گذشته تاكنون، براي ۲۵ پروژه سرمايه‌گذاري توافق شده؛ اين در حالي است كه يك سال قبل از آن، كوبا توانسته بود با ۴۰ پروژه، ۱.۵ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي جذب كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون