• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4505 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۸ آبان

معاون شهردار تهران خبر داد

۱۴۰۰ بي‌خانمان تحت پوشش شهرداري تهران

معاون شهردار تهران گفت: حدود ۱۴۰۰ بي‌خانمان كه بخش زيادي از آنها معتاد هستند را تحت پوشش داريم.

محمدرضا جوادي يگانه، معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران در گفت‌وگو با ايلنا در خصوص اظهارات اخير استاندار تهران مبني بر اينكه طبق قانون بيشترين سهم اجرايي در ساماندهي معتادان در ستاد مبارزه با مواد مخدر متعلق به شهرداري تهران است و بايد ۶ هزار معتاد متجاهر را ساماندهي كند، اظهار داشت: بنابر مصوبه ستاد مبارزه با موادمخدر شهرداري تهران بايد ۶ هزار معتاد متجاهر را اسكان بدهد كه اين مورد ذيل ماده ۱۶ و ۱۵ شهرداري‌ تعريف شده است، اما امكانات شهرداري تهران ذيل مراكز بهاران تعريف مي‌شود كه براي بازپروري، بازتواني و بازگشت معتادان به چرخه اشتغال ايجاد شده است.

او با تاكيد بر اينكه كاركرد مراكز بهاران با كاركرد تجميع و نگهداري معتادان متفاوت است، ادامه داد: ساختار شهرداري تهران براي نگهداري بي‌خانمان‌ها است كه بخش زيادي از آنها نيز معتاد هستند. اكنون حدود ۱۴۰۰ نفر را تحت پوشش داريم و گرمخانه‌ها نيز در حال افزايش است.

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران ادامه داد: اسكان معتادان و بازپروري معتادان دو مساله متفاوت است كه بخشي از آن را در ذيل مراكز بهاران در حال انجام هستيم كه منحصرا براي بازپروري و اشتغال معتادان است و موضوع اسكان ذيل مددسراها قرار مي‌گيرد.

جوادي يگانه در پاسخ به اين سوال كه هنوز در مساله ساماندهي و بازپروري معتادان بين دستگاه‌هاي مختلف از جمله بهزيستي، استانداري و شهرداري آن طور كه بايد هماهنگي وجود ندارد، اظهار داشت: اين‌طور نيست، هماهنگي بين سازمان‌ها وجود دارد، سازمان بهزيستي يك نقش دارد و فعاليت‌هاي شهرداري نيز در تقسيم‌بندي ملي زير نظر استانداري انجام مي‌شود و در آن تقسيم كار استانداري تهران وظايف ما را مشخص كرده است و براساس آن پيش مي‌رويم.

معاون شهردار تهران افزود: اگر قرار باشد آسيب‌هاي اجتماعي تهران كم شود، راه آن هماهنگي ميان دستگاه‌ها است و ما با دستگاه‌هاي مختلف هماهنگ هستيم.

او درباره تذكر اعضاي شورا درباره تكميل پروژه مركز آييني صبا اظهار داشت: علت تاخير در تكميل اين پروژه اختلاف حقوقي با پيمانكار اجراي كار است و اميدواريم هرچه زودتر حل شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون