• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4509 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۲ آبان

وعده رييس ‌كل بانك مركزي در خصوص كاهش تورم

رييس كل بانك مركزي گفت: آمارها نشان‌دهنده تامين ۲۴ ميليارد دلار در سال جاري براي واردات است و اين خود مويد موفقيت كشور در كاستن از فشار تحريم‌هاست ضمن آنكه روند بازگشت ارز حاصل از صادرات نيز رو به افزايش است.

عبدالناصر همتي در خصوص طرح گام گفت: كارهاي كارشناسي و اخذ نظرات كارشناسي انجام شده است و در جلسه آتي شوراي پول و اعتبار مطرح خواهد شد.

وي افزود: اميدواريم با تصويب اين طرح، بخشي از مشكل سرمايه در گردش واحدهاي توليدي رفع شود و شاهد رونق بيش از پيش توليد باشيم.

رييس كل بانك مركزي با بيان اينكه شرايط اقتصادي كشور ويژه است، گفت: با وجود محدوديت‌ها و تحريم‌ها، شاخص‌هاي اقتصادي در زمينه‌هاي متعدد از جمله صنعت و كشاورزي مثبت است و لازم است همه ما به آرامش موجود و ثبات ايجاد شده در بازار ‌توجه كرده و به تداوم آن كمك كنيم.

همتي، ثبات اقتصادي توامان با رشد اقتصادي را از سياست‌هاي اصلي بانك مركزي خواند و گفت: با تداوم تدابير و سياست‌هاي اقتصادي دولت و بانك مركزي در عمده بازارها از جمله بازار ارز شاهد ثبات هستيم.

رييس شوراي پول و اعتبار با اشاره به اينكه بخش خدمات مولد بسيار مهم است، افزود: بخش خدمات كشور سهم مهمي در ارزش افزوده و اشتغال دارد و بانك مركزي از آن حمايت خواهد كرد.

همتي اضافه كرد: خوشبختانه به مدد نگاه به درون و اتكا به ظرفيت‌هاي داخلي، اقتصاد غيرنفتي شاهد رشد و شكوفايي هستيم.

همتي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع كنترل تورم پرداخت و گفت: آمارهاي استخراجي نشان‌دهنده كنترل و كاهش مداوم ماهانه تورم توام با مديريت نقدينگي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون