• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4520 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۵ آذر

از نمايشگاه نقاشي آثار كلاسيك ايراني تا جايزه مگي اسميت

هريسون فورد سريال بازي مي‌كند

گروه هنر و ادبيات

نمايشگاهي با ۴۱ اثر از دوره كلاسيك ايران

چهارمين نمايشگاه «كلكسيونر» با ۴۱ اثر از ۳۳ هنرمند از دوره كلاسيك ايران كه پلي از نگارگري ايراني به نقاشي نوگرا بودند، برگزار مي‌شود. به گزارش ايسنا، سلسله نمايشگاه‌هاي «كلكسيونر» كه هر سال با همكاري مجموعه‌داران و گالري‌داران داير مي‌شود در اولين دوره‌اش بيش از ۵۰ اثر و در دومين و سومين دوره آن، مجموعه‌داران با مشاركت خود، به ترتيب با بيش از ۷۰ و ۷۸ اثر از هنرمندان كلاسيك، سرشناس معاصر و جوانان پيشرو را گرد هم آوردند و اكنون در «كلكسيونر» چهارم آثاري از ۳۳ هنرمند كلاسيك حضور خواهد داشت. نمايش اين آثار در گالري آرتيبيشن ساعت ۱۶ روز جمعه (هشتم آذر ماه) افتتاح مي‌شود و تا ۱۷ آذر نيز ادامه دارد. امكان بازديد از اين نمايشگاه در روز افتتاحيه از ساعت ۱۶ تا ۲۱، در روزهاي بعدي از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و در روزهاي تعطيل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.

 

نقش‌آفريني هريسون فورد

در يك سريال تلويزيوني

هريسون فورد براي نخستين ‌بار در طول سال‌ها فعاليت حرفه‌اي، با اولين نقش اصلي‌اش در تلويزيون ديده مي‌شود. به گزارش مهر به نقل از فاكس نيوز، منابع موثق خبر داده‌اند كه بازيگر سرشناس سينما براي ايفاي يك نقش تلويزيوني رضايت داده است. سريال «پله‌ها» سريالي با تكيه بر ماجراي مستند دادگاه مايكل پترسون رمان‌نويس است كه سال ۲۰۰۱ متهم به قتل همسرش شد. فورد در عين حال به عنوان تهيه‌كننده اجرايي اين سريال هم انتخاب شده است. آنا پورنا تلويژن تهيه‌كننده فيلم و آنتونيو كمپوس نويسنده فيلمنامه اين سريال است. پيش‌تر سريال مستندي از اين رويداد در سال ۲۰۰۴ ساخته شده بود و نت‌فيكس آن را در ۱۳ اپيزود در سال ۲۰۱۸ منتشر كرد.

 

مگي اسميت جايزه برترين بازيگر زن را دريافت كرد

مگي اسميت به خاطر بازي در نقش منشي گوبلز، جايزه بهترين بازيگر زن تئاتر Evening Standard را از آن خود كرد. به گزارش تسنيم مگي اسميت پس از يك غيبت ۱۲ ساله، پنجمين جايزه بهترين بازيگر نقش اول زن را در قديمي‌ترين جوايز تئاتر انگلستان دريافت كرد. داوران در شصت و پنجمين دوره جوايز Evening Standard در نمايش «در زندگي آلماني» با جايزه ناتاشا ريچاردسون، جايزه بهترين بازيگر زن تقدير كردند. جايزه بهترين بازيگري نيز به اندرو اسكات و آن‌ماري داف و جوايز ويژه نيز به ايان مك‌كلن و پيتر بروك اهدا شد. اسميت ۸۴ ساله، پيش‌تر در ۱۹۷۰ (هدا گابلر)، ۱۹۸۴ (راه جهان) و ۱۹۹۴ (سه زن بلند بالا) اين جايزه را از آن خود كرده بود. اسميت گفت: «پس از اين موفقيت چنان هيجان‌زده بوده كه دوباره به صحنه بازگشته و يادآوري كرده كه گويي اولين بار است اين جايزه را دريافت كرده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون