• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4526 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ آذر

بين‌الملل

سرگرداني هزاران نفر در پي اعتصاب كاركنان خطوط ريلي انگليس

اعتصاب فلج‌كننده كاركنان خطوط ريلي جنوب غرب انگليس (SWR) كه از روز دوشنبه آغاز شده و قرار است نزديك به يك ماه ادامه يابد، صدها هزار مسافر را سرگردان كرد. اعضاي اتحاديه خطوط ريلي، دريانوردي و حمل‌ونقل (آر.ام‌.تي) در اعتراض به وضعيت حقوق و آينده شغلي خود در نخستين روز كاري آخرين ماه سال ميلادي(۲۰۱۹) دست از كار كشيدند. اين اعتراض قرار است به مدت ۲۷ روز يعني تا ابتداي سال جديد ميلادي ادامه يابد كه طولاني‌ترين اعتصاب كاركنان خطوط ريلي در تاريخ اين كشور به شمار مي‌رود. شركت ريلي جنوب غرب انگليس با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد فقط نيمي از قطارها فعال و ساير خدمات اين شركت مختل خواهد بود.

استعفاي وزير انرژي دولت ترامپ

ريك پري، وزير انرژي دولت ترامپ روز يكشنبه را آخرين روز كاري خود اعلام كرد و در توييتي از خانواده‌اش و مردم امريكا براي اينكه به او اجازه دادند در اين پست خدمت كند، تشكر كرد. ريك پري پس از برخي گزارش‌ها مبني بر اينكه او هم در مكالمه تلفني پر مناقشه 25 ژوييه ترامپ و ولاديمير زلنسكي، همتاي اوكرايني‌اش نقش داشته، استعفاي خود را اعلام كرد. ترامپ در آن مكالمه تلفني از زلنسكي خواسته بود تا درباره پسر «جو بايدن» كه در اوكراين فعاليت‌هاي اقتصادي داشت، تحقيق كند تا از اين طريق بتواند با كشف موارد احتمالي فساد از آن عليه بايدن كه رقيب بالقوه او در انتخابات رياست‌جمهوري است، استفاده كند و كمك 400 ميليون دلاري به اوكراين را به اين تحقيقات منوط كرده بود.

كاهش رشد اقتصادي كانادا به ۰.۳ درصد

رشد اقتصادي كانادا در 3 ماهه سوم امسال با كاهشي محسوس به ۰.۳ درصد رسيد. هر چند كه سرمايه‌گذاري‌هاي تجاري و مخارج خانوارها در 3 ماهه سوم سال افزايش پيدا كرده است اما كاهش شديد صادرات باعث شد تا رشد اقتصادي كانادا در 3 ماهه سوم امسال تنها به ۰.۳ درصد كاهش پيدا كند. كاهش شديد رشد اقتصادي كانادا ممكن است بر موضع بانك مركزي اين كشور در ثابت نگه داشتن نرخ بهره تاثير بگذارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون