• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4526 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ آذر

بمب نقل‌وانتقالات فرمول يك منفجر مي‌شود؟

فراري در تعقيب هميلتون

لوييز هميلتون فصل 2019 فرمول يك را با يك پيروزي قاطع در پيست ابوظبي به پايان رساند. راننده تيم مرسدس كه پيش از مراحل پاياني قهرماني‌اش را مسجل كرده بود در امارات نيز موفق شد هم جايگاه پول پوزيشن را به دست آورد و هم به عنوان نفر نخست از خط پايان عبور كند. اما آنچه بعد از رقابت پيست ياس مارينا مورد بحث قرار گرفته آينده حرفه‌اي اين ورزشكار است. از گوشه و كنار خبر رسيده كه ممكن است اين راننده انگليسي فصل بعد به عنوان يكي از راننده‌هاي تيم فراري در مسابقات حاضر شود. توتو وولف يكي از مديران تيم مرسدس اعتراف كرده است كه 25 درصد احتمال دارد هميلتون مرسدس را ترك كند.

بعد از هفت سال حضور در مرسدس، هميلتون تنها يك فصل ديگر با اين تيم قرارداد دارد و شايعاتي مبني بر اينكه اين راننده 34 ساله دوست دارد دوران حرفه‌اي‌اش را با فراري به پايان برساند به گوش مي‌رسد. او ملاقات با جان الكان مدير تيم فراري را رد نكرده است و همچنين به اين نكته اشاره كرده كه مشغول فكر كردن به چگونگي اتمام دوران ورزشي خودش در فرمول يك است. هميلتون در اين رابطه گفت: «مسلما آنچه در پشت درهاي بسته اتفاق مي‌افتد بين نفرات حاضر در جمع مي‌ماند و اين يك چيز خصوصي است. من جايي كه هستم را دوست دارم، بنابراين عجله‌اي براي تصميم‌گيري ندارم. ولي نشستن و فكر كردن به آينده كاري‌ام امري هوشمندانه و عاقلانه است.»

وولف كه همزمان با هميلتون در سال 2013 به مرسدس پيوسته بود و موفقيت چشمگيري با هم به دست آوردند، تصديق كرد كه تمديد قرارداد هميلتون قطعي نيست. وي در پاسخ به اين سوال كه چقدر احتمال دارد نابغه فرمول يك در اين تيم بماند، گفت: «75% احتمال دارد. من اميدوارم كه همكاري ما ادامه پيدا كند ولي چيزهايي در ورزش حرفه‌اي وجود دارد كه ما قادر به كنترل آن نيستيم. اين يك ورزش پوياست و هميشه احتمال تغيير وجود دارد.»

هميلتون در رقابت‌هاي امسال به سختي براي رسيدن به عنوان قهرماني جنگيد. در مقابل فراري نيز تلاش زيادي انجام داد اما خطاهاي عملياتي و اشتباهات راننده‌ها باعث شد اين تيم در مجموع فقط 3 پيروزي به دست بياورد كه آنها را در كنار تيم ردبول قرار داد. بهترين راننده فراري يعني لكلرك 43 ثانيه با هميلتون فاصله داشت و از اين بدتر فراري تلاش كرد تا به برگزاركنندگان مسابقات كلك بزند كه نتيجه اين امر جريمه 50 هزار يورويي آنها بود. مدير فراري در مورد عملكرد تيم در اين فصل گفت: «ما بهترين تلاش خودمان را كرديم، اما از عملكرد خود ناراضي هستيم، چراكه اين تلاش كافي نبود. ولي ما بايد به آينده نگاه كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون