• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4527 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ آذر

پيدا و پنهان

دومين حادثه برخورد خودرو با قطار رشت در يك هفته

بر اثر برخورد يك دستگاه تريلي در حال عبور از روي ريل در بلاك زياران-كهن‌دژ با قطار مسافري تهران-رشت، راننده كاميون درگذشت. به گزارش تين‌نيوز، پيش از ظهر ديروز بر اثر برخورد قطار مسافري تهران-رشت در بلاك زياران-كهن‌دژ در آبيك استان قزوين با يك دستگاه تريلي كه در حال عبور از روي ريل بود، به جان باختن راننده كاميون منجر شد. در اين حادثه كه به مسافران آسيبي وارد نشد، دو نفر ديگر از سرنشينان اين تريلي مجروح شدند. اين دومين حادثه تصادف قطار با خودروهاي عبوري از روي ريل در بلاك ريلي زياران-كهن‌دژ طي دو هفته اخير است. جمعه ۳۰ آبان ماه نيز بر اثر برخورد قطار گردشگري تهران-رشت در بلاك زياران با يك دستگاه پرايد، هر سه سرنشين پرايد كشته شدند؛ اما آسيبي به مسافران قطار وارد نشد.

افزايش قيمت مواد اوليه صنايع نساجي

مجيد نامي، نايب‌رييس اتحاديه توليد و صادرات نساجي و پوشاك ايران گفت: با افزايش نرخ ارز، قيمت مواد اوليه مورد نياز صنايع پوشاك و نساجي ۳ تا ۵ برابر افزايش يافته و در عين حال اگر قبلا مي‌توانستيم خريد مدت‌دار انجام دهيم حالا بايد كاملا نقدي خريد كنيم. او افزود: حجم واردات رسمي پوشاك به كشور ۶۰ ميليون دلار است و حجم قاچاق پوشاك حدود ۲ ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار برآورد مي‌شود. به گفته نامي، مواد اوليه مورد نياز صنعت پوشاك از جمله نخ پلي‌استر و الياف پلي‌استر عمدتا وارداتي است كه با افزايش نرخ ارز، صنايع پتروشيمي نيز قيمت اين مواد را براي كارخانجات افزايش داده‌اند.

60 درصد سود فروش تاير در جيب دلالان

علي‌اكبر مشرفي، عضو انجمن تايرسازان از اختصاص ارز دولتي به واردات بي‌رويه لاستيك كاميون انتقاد كرد؛ اما اتهام احتكار لاستيك از سوي توليدكنندگان را وارد ندانست. او گفت: توليدكنندگان داخلي لاستيك، محصولات خود را با قيمتي تا 60 درصد ارزان‌تر از بازار به فروشنده‌ها مي‌دهند كه اين مابه‌التفاوت به جيب دلالان مي‌رود. در هر صورت بازار آزادي وجود دارد و قيمتي كه براي لاستيك به مصرف‌كننده نهايي داده مي‌شود، بسيار گران‌تر از آن چيزي است كه توليدكننده به بازار مي‌دهد. بايد اين اختلاف قيمت بين توليدكننده و مصرف‌كننده به سود توليدكننده كاهش يابد تا تايرسازان بتوانند با استفاده از سود آن، به سمت افزايش كميت و كيفيت توليد و در نتيجه كاهش قيمت حركت كنيم. رضا رحماني ابتداي هفته جاري از برخورد وزارت صمت با لاستيك‌سازاني كه از عرضه محصولات خود به بازار به بهانه افزايش قيمت بنزين و تاثير آن بر ساير كالاها خودداري مي‌كنند، خبر داده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون