• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4530 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ آذر

پيدا و پنهان

راه‌آهن زاهدان-بيرجند پنج‌ساله بهره‌برداري مي‌شود

به گفته عباس خطيبي معاون شركت ساخت و توسعه زيربناهاي كشور، اعتبارات خط ريلي زاهدان-بيرجند از دو مسير فاينانس چيني و تسهيلات از روسيه پيگيري مي‌شود كه حدود ۷۰درصد آن را روسيه پرداخت مي‌كند و مقرر شده به مدت پنج سال اين پروژه به بهره‌برداري برسد. خطيبي افزود: براساس مذاكرات صورت گرفته با روسيه مقرر شده پنج ميليارد دلار وام از اين كشور دريافت شود كه بخشي از باقي‌مانده آن به ميزان ۷۰۰ ميليون يورو به خط ريلي
زاهدان-بيرجند اختصاص مي‌يابد و به صورت همزمان با چيني‌ها در حال مذاكره هستيم.

ماليات ندادن وكلا و هنرمندان عين بي‌عدالتي است

احمد زماني رييس مركز پژوهش و برنامه‌ريزي سازمان امور مالياتي كشور درخصوص نحوه هزينه‌كرد درآمد مالياتي و دليل معافيت هنرمندان و وكلا بيان كرد: دولت براي كارآمد بودن به ماليات نيازمند بوده و براي تامين منابع كالاها و ساير خدمات نيز از ماليات استفاده مي‌كند؛ اينكه هنرمندان و وكلا ماليات نمي‌دهند عين بي‌عدالتي است. زماني افزود: ماليات بر عايدي سرمايه با اهدافي چون كنترل سوداگري و نه مقابله با آن صورت مي‌پذيرد تا كالايي مانند مسكن كه كالاي مصرفي مردم تلقي مي‌شود به سمت سرمايه‌اي بودن نرود.

شهري كه اغتشاشگران تمام بانك‌هايش را سوزاندند

خبرگزاري فارس در يك گزارش ميداني از اثرات اعتراضات بنزيني و حجم تخريب‌هاي صورت گرفته در شهر بومهن، در 40 كيلومتري شرق تهران با بيان اينكه اغتشاشگران در اين شهر بيش از ۱۲ بانك را يا تخريب كرده‌اند يا آتش زده‌اند، اضافه كرد: از شهري كه همه بانك‌هايش سوخته و تخريب ‌شده چنين توقعي مي‌رود كه ساكنانش براي داشتن پول نقد دست به دامن يكديگر شوند و هر شب يكي به نيابت ديگري 20 تا كارت عابربانك را جمع كند و به دنبال پول نقد، عازم تهران، پرديس يا رودهن شود.

آمارهاي اقتصادي پولي شد؟

تجارت‌نيوز مدعي شد: مركز آمار ايران كه تا پيش از اين آمارهاي اقتصادي را دردسترس همگان قرار مي‌داد، از اين پس براي آمارهايي كه منتشر مي‌كند پول دريافت مي‌كند، در حالي كه تا پيش از آن هر كسي مي‌توانست به جزييات آمارهاي اقتصادي كه مركز آمار ايران منتشر مي‌كرد دسترسي پيدا كند، اما اين مركز در اقدامي دسترسي به جزييات آمار را پولي كرده است. اگر كسي بخواهد جزييات آمار بيكاري را بداند بايد سه هزار و ۲۴۰ تومان پرداخت كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون