• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4550 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ دي

حجت‌الاسلام ابوترابي فرد در جمع راهپيمايان 9 دي

وحدت ملي؛راه‌حل مشكلات

مراسم بزرگداشت سالروز نهم دي در ميدان امام حسين(ع) تهران برگزار و قطعنامه شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي نيز قرائت شد. همزمان اميرسرتيپ احمدرضا پوردستان، ظهر روز گذشته در نشستي كه به مناسبت ۹ دي‌ماه در سالن شهيد شهرياري دانشگاه آزاد اسلامي زنجان برگزار شد، گفت: «حفظ و ارتقاي آمادگي عملياتي، يكي از راهبردهاي اصلي نيروهاي مسلح كشور است كه خوشبختانه با به ‌روزرساني تجهيزات و ارتقاي توان تاكتيكي، قدرت بازدارندگي كشور افزايش يافته است و امروز اجازه هيچ‌گونه تجاوزي را به دشمن نمي‌دهيم.» به گزارش ايسنا، او با اشاره به اينكه تهديدات دشمن در مرزهاي كشور، منطقه و حتي خارج از منطقه رصد مي‌شود، عنوان كرد: نيروهاي اطلاعاتي اين تهديدات را مورد بررسي قرار مي‌دهند و متناسب با آن راهبردهاي دفاعي تعريف مي‌شود و نيروهاي دفاعي در اين راستا تقويت خواهند شد.

پوردستان با بيان اينكه نيروهاي دفاعي با قدرت از كشور دفاع مي‌كنند و اجازه تحركي به دشمن نمي‌دهند، تصريح كرد: تحليل‌گران اذعان دارند كه قدرت سياسي امريكا رو به افول است و شاهد تغيير در هندسه جهان هستيم. رييس مركز مطالعات راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران افزود: دشمن با بازوي فكري و اجرايي، كار برنامه‌ريزي شده سنگين را در فتنه ۸۸ تدارك ديده بود، اما هدايت مدبرانه مقام معظم رهبري و بصيرت ملت هميشه در صحنه، آب سردي روي فتنه ريخت و آتش دشمن را خاموش كرد.

از ديگر ‌سو، حجت‌الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي‌فرد در راهپيمايي ۹ دي ياسوج گفت: مهم‌ترين اصل در نظام اسلامي و جامعه ديني حضور، مشاركت و نقش‌آفريني تعيين‌كننده آحاد جامعه اسلامي است. نظام اسلامي در سايه حضور و مشاركت مردم به توفان قدرتمندي براي در هم كوبيدن نظام شاهنشاهي متكي به قدرت‌هاي جهاني تبديل شد. ابوترابي تاكيد كرد: در شرايطي كه مردم به دليل تحريم‌ها فشارهاي بيگانه، ضعف‌هاي دروني دوران سختي را سپري مي‌كنند و قدرت خريد مردم به خصوص طبقات ضعيف و متوسط به‌طور معناداري كاهش يافته، حوادث آبان ماه سال جاري و افزايش نرخ بنزين مردم به نحوه اعمال اين تصميم اعتراضات جدي داشتند، چرا با مردم گفت‌وگو نشده است و در جريان اين تصميم قرار نداشتند. خطيب موقت نماز جمعه تهران همچنين گفت: هر كشوري با چالش‌ها و مشكلات اجتماعي، سياسي و اقتصادي روبه رو است اما كشوري مي‌تواند از اين چالش‌ها با قدرت بيرون برود كه برخوردار از وحدت و انسجام مستحكم ملي باشد. وحدت ملي و پيوند ملت با رهبر معظم انقلاب راه غلبه بر مشكلات، چالش‌ها و ضعف‌هاست و مي‌توانيم به يك قدرت بزرگ اقتصادي قاره آسيا تبديل شويم. امام جمعه موقت نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات دوم اسفند ۹۸ خاطرنشان كرد: اين انتخابات با حضور موثر و گسترده مردم برگ زرين ديگري در تاريخ سياسي ايران خلق خواهد كرد. دشمنان در حوادث آبان‌ماه از همه توان خود از جمله سرويس‌هاي اطلاعاتي، دلارهاي نفتي و فضاي مجازي استفاده كرده‌اند اما ملت ايران در كنار نظام اسلامي و رهبر مقتدر خود ايستاد. او اعلام كرد: اگر دولت، مجلس و نهادهاي تصميم گذار از سرمايه‌هاي كشور به درستي استفاده كنند قطعا بر مشكلات اقتصادي فائق خواهيم آمد. در صورتي كه سياست‌هاي كلي مقام معظم رهبري در ذيل اصل ۴۴ قانون اساسي و سياست‌هاي ذيل اقتصاد مقاومتي مورد توجه دولت مردان قرار گيرد بدون ترديد در كمترين زمان ممكن مشكلات اقتصادي به ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي بالنده تبديل خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون