• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4562 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

گروه‌بندي مسابقات واليبال المپيك اعلام شد

شانس موفقيت بالا رفت

بعد از صعود تيم ملي واليبال ايران به رقابت‌هاي المپيك 2020 توكيو، چهره هر 12 تيم حاضر در اين رقابت‌ها مشخص شد. بر اين اساس 6 تيم كه در مرحله اول انتخابي به عنوان صدرنشين 6 گروه مجوز حضور در توكيو را كسب كرده بودند به همراه 5 تيم كه به عنوان قهرمان‌هاي قاره خود راهي المپيك شدند به اضافه ژاپن ميزبان 12 تيم حاضر در مسابقات المپيك را تشكيل دادند. اين 12 تيم بر اساس رنكينگ جهاني خود در دو گروه 6 تيمي قرار گرفتند و تيم ايران در گروه نخست با تيم‌هاي ژاپن، لهستان، ايتاليا، كانادا و ونزوئلا هم‌گروه شد و تيم‌هاي برزيل، روسيه، فرانسه، امريكا، آرژانتين و تونس نيز در گروه دو جاي گرفتند.

هم‌گروهي ايران با دو تيم قدرتمند و سه تيم نسبتا سطح پايين‌تر اين اميدواري را به وجود آورده است كه ملي‌پوشان واليبال ايران بتوانند از گروه خود در المپيك صعود كنند. برنامه رقابت‌هاي المپيك به اين شكل است كه از هر گروه 4 تيم به دور حذفي صعود و به صورت ضربدري با تيم‌هاي اول تا چهارم گروه ديگر رقابت مي‌كنند. بر اين اساس و با توجه به قرعه نسبتا مناسبي كه نصيب ايران شده مي‌توان اميدوار بود كه نه تنها تيم ايران از گروهش صعود كند، بلكه يكي از رتبه‌هاي بالاي جدول را نيز به خودش اختصاص دهد تا در دور بعد نيز با رقيبي آسان‌تر ديدار كند. از ميان تيم‌هاي حاضر در گروه ايران، سه تيم ونزوئلا، ژاپن و كانادا تيم‌هايي هستند كه شكست‌ دادن‌شان لااقل روي كاغذ چندان سخت نيست. تيم ايران در همين سال‌هاي اخير بارها و بارها توانسته تيم‌هاي ژاپن و كانادا را شكست دهد و ونزوئلا نيز تيمي نيست كه بتواند بازيكنان ايران را به دردسر بيندازد. مي‌ماند تيم‌هاي ايتاليا و لهستان كه جزو قدرتمندترين تيم‌هاي دنيا هستند و شكست دادن اين تيم‌ها كار آساني نيست.

با توجه به اينكه لهستان و ايتاليا نيز همانند ايران كار سختي براي شكست دادن سه تيم ديگر گروه ندارند، جنگ صدرنشيني وابسته به بازي‌هاي مستقيم تيم‌هاي ايتاليا و لهستان و ايران خواهد بود. واليباليست‌هاي ايران از زماني كه به سطح اول جهان رسيده‌اند با لهستان و ايتاليا مسابقات متعددي را برگزار كرده و در چند بازي نيز توانسته‌‌اند اين دو تيم را شكست دهند. اگر تيم ايران بتواند در المپيك يكي از دو بازي مستقيم برابر ايتاليا و لهستان را با برد پشت سر بگذارد، با فرض برد در سه ديدار نسبتا آسان مي‌تواند حداقل به عنوان تيم دوم جواز حضور در مرحله حذفي را به دست آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون