• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4568 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ بهمن

كاخ مرمر تهران به موزه تبديل مي‌شود

گروه اجتماعي | كاخ مرمر كه تاكنون در اختيار مجمع تشخيص مصلحت‌نظام بود، تا دهه فجر به موزه هنر ايران تبديل خواهد شد.

به گزارش مهر، پرويز فتاح، رييس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي شنبه‌شب، ۲۸ دي در برنامه «نگاه يك» گفت: مجمع تشخيص مصلحت نظام و شخص مرحوم آيت‌الله هاشمي رفسنجاني حدود ۲۰ تا ۲۵ سال پيش در كاخ مرمر مستقر شدند. همان‌زمان هم به نظر مي‌رسيد كه اين استقرار درست نبود چون مسوولان نظام نبايد در اين كاخ‌ها بنشينند. در واقع مسوولان نظام اين كاخ را از ملت گرفته‌اند. بنابراين بايد به آنها برگردانده مي‌شد.

او افزود: اين‌كاخ بعد از درگذشت آقاي رفسنجاني تخليه شد اما نه به راحتي؛ بلكه بعد از ادعاها و جرو‌بحث‌هاي زياد. اين يكي از آن‌ مواردي بود كه نمي‌دانستيم پيش چه‌كسي شكايت‌مان را ببريم و به ملت چه‌جوابي بدهيم. البته كاخ با تلاش‌هاي انجام شده و جديتي كه بيت رهبري انجام داد و همكاري مجمع تشخيص مصلحت نظام، اين اواخر تخليه شد. قرار بود استفاده‌هاي ديگري براي مهمانان خارجي و تشريفات استفاده شود كه از آن هم عدول كردند.

رييس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي ادامه داد: ما مي‌خواهيم كاخ مرمر را به يك موزه در شأن ملت شريف تبديل كنيم و اميدواريم تا اين ‌موزه دهه فجر آماده شود. در داخل محوطه و كاخ اشيايي به نمايش گذاشته خواهد شد كه جزو افتخارات ماست كه مردم از آن بازديد و استفاده كنند.

آن‌طور كه بنياد مستضعفان در نظر دارد قرار است كاخ مرمر به موزه هنر ايران تبديل شود و اشياي مرتبط با اين‌ موزه، در معرض ديد عموم مردم قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون