• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4570 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳ بهمن

از برگزاري نشست هم‌انديشي تا همكاري بردلي كوپر با اسكورسيزي و اسپيلبرگ

برگزاري نمايشگاه عكس بهمن جلالي

گروه هنر و ادبيات

برگزاري نشست هم‌انديشي پاسداري از مراكز فرهنگي

دبير كميسيون ملي يونسكو- ايران از برگزاري همايش پاسداري از مراكز فرهنگي؛ ميراث مشترك بشري با همكاري سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران و با حضور وزير امور خارجه و مسوولان و كارشناسان فرهنگي در كتابخانه ملي خبر داد. حجت‌الله ايوبي با اشاره به اينكه يونسكو بر پايه اين انديشه شكل گرفت كه ريشه‌هاي خشونت و جنگ را در اذهان بخشكاند، گفت: «رويدادهاي دلخراش و آزاردهنده اين سال‌ها در تخريب ميراث مشترك فرهنگي جهان، موجب اندوه و تاثر همه جهان شد. تلاش جمعي از نخبگان و فرهيختگان براي پاسداري از ميراث جهاني مشترك، قابل ستايش و راهي مطمئن براي حركت به ‌سوي صلحي پايدار است. در اين همايش در حقيقت در تلاش هستيم با حضور اساتيد و شخصيت‌هاي برجسته و سازمان‌هاي مردم‌نهاد ملي و بين‌المللي، نقش و جايگاه آثار تاريخي و فرهنگي را در ايجاد هويت مشترك، صلح پايدار، گفت‌وگو و روابط پايدار بين كشورها بررسي كنيم.» وي ادامه داد: دكتر محمدجواد ظريف، وزير محترم امور خارجه نيز در اين جلسه حضور دارند و اين همايش با حمايت وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري دكتر منصور غلامي به عنوان رييس كميسيون ملي يونسكو و با همكاري ويژه رييس محترم سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران دكتر اشرف بروجردي برگزار مي‌شود و از سفرا نيز براي حضور در اين رويداد دعوت شده است.

 

نمايشگاه عكس بهمن جلالي در گالري راه ابريشم

گزيده‌اي از آثار بهمن جلالي همزمان با هفتاد و پنجمين زادروز اين هنرمند در گالري راه ابريشم به نمايش درمي‌آيد. نمايشگاه پيش رو برگزيده‌اي از نمايشگاه‌هاي بهمن جلالي است كه از سال ۱۳۸۰ تا زمان فوتش در سال ۱۳۸۸ در گالري راه ابريشم برگزار كرد. اين نمايشگاه جمعه ۴ بهمن‌ماه افتتاح و تا ۲۷ بهمن ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان مي‌توانند براي تماشاي آثار جلالي به بلوار كشاورز، بين خيابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تكنو آجر، گالري راه ابريشم مراجعه كنند.

 

همكاري بردلي كوپر با اسكورسيزي، اسپيلبرگ و تاد فيليپس

بردلي كوپر فيلم بعدي‌اش را در حالي مي‌سازد كه مارتين اسكورسيزي، تاد فيليپس و استيون اسپيلبرگ تهيه‌كننده آن خواهند بود. به گزارش مهر به نقل از ددلاين، نت‌فليكس پس از كسب ۲ نامزدي اسكار براي «ايرلندي» و «داستان ازدواج» اكنون صف بزرگي از نامداران را رديف كرده تا يك پروژه پرافتخار ديگر را رقم بزند. اين كمپاني كه همه امتياز مربوط به تهيه فيلم زندگينامه‌اي از زندگي لئونارد برنستاين را به دست آورده و آن را به كارگرداني بردلي كوپر مي‌سازد، اعلام كرد اين فيلم برمبناي فيلمنامه‌اي ساخته مي‌شود كه كوپر با همكاري جاش سينگر فيلمنامه‌نويس برنده اسكار براي «اسپاتلايت» آن را مي‌نويسند. اين فيلم كه كوپر بازيگر نقش اصلي آن هم خواهد بود، اولين بار در ماه مه ‌سال ۲۰۱۸ مطرح شد و دوراني ۳۰ ساله از زندگي پيچيده برنستاين و همسرش فيليشيا مونته‌لگره را تصوير مي‌كند. اين دومين فيلم كوپر پس از «ستاره‌اي متولد شده است» به عنوان كارگردان است و علاوه بر كوپر، استيون اسپيلبرگ، مارتين اسكورسيزي و تاد فيليپس از تهيه‌كنندگان فيلم هستند. اِما تيلينگر تهيه‌كننده نامزد اسكار براي «ايرلندي» و «جوكر» هم از تهيه كنندگان فيلم خواهد بود. پيش‌بيني مي‌شود كه فيلمبرداري اين پروژه اوايل سال آينده آغاز شود و نت‌فليكس پيش از پخش آنلاين، آن را مانند «ايرلندي»، «داستان ازدواج»، «دو پاپ» مدتي اكران هم بكند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون