• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4570 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳ بهمن

شهربانو اماني، عضو شوراي شهر تهران:

علامت‌ سوال‌ها درباره املاك نجومي هنوز وجود دارد

«شهربانو اماني»، عضو كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه شوراي شهر تهران بايد بابت كم‌كاري ‌در به سرانجام رساندن پرونده املاك از مردم عذرخواهي كند، گفت: بخشي از بدهي‌ها در هر دوره مديريتي مربوط به سرمايه‌گذاري و اقدامات زيربنايي است كه در هر دوره مديريتي وجود دارد و بايد پاسخگوي آن باشد و از طرفي وقتي در سرمايه‌هاي انساني مرتكب تخلفي مي‌شوند، بايد جدي‌تر پيگير بود، چراكه بستر فساد وجود داشته و علت‌هاي آن از بين نرفته است و در همين راستا بايد پرسيد؛ قائم‌مقام شهردار اسبق اكنون كجاست و چرا مطلبي درباره او منتشر نمي‌شود؟

او با اشاره به وجود سند تغيير و تحول در شهرداري در دوره مسووليت اولين شهردار انتخابي شوراي پنجم گفت: عده‌اي معتقد بودند، بايد اجازه داد، اسناد تكميل و شفاف شود، تا پيگيري مسائل را با سند و مدرك مدون پيش ببريم.

اماني با اشاره به چندين تذكر بي‌نتيجه‌اي كه به عنوان عضو شوراي شهر داده است، گفت: من در ابتداي ورود به شورا مصاحبه‌اي كردم و در آن توضيح دادم، يكي از شهرداران مناطق فاكتوري داده كه دو ميليارد تومانش نذري پخته و فروخته است و وقتي اين مساله را مطرح كردم كه بر چه مبنايي و بر اساس كدام معيار و قانون از پول شهروندان چنين كاري صورت گرفت، از من صرفا سوال و جواب كردند.

او ادامه داد: همچنين من يك تذكر در شوراي شهر در رابطه با خيريه درباره املاك و كمك‌ها مالي بلاعوض پرداخت شده به آن به شهردار دادم اين تنها يكي از پرونده‌هاست.

اماني با بيان اينكه شوراي شهر پيگير پرونده املاك نجومي است، اما هنوز نتيجه‌اي حاصل نشده است، افزود: اينها علامت‌هاي سوالي است كه براي افكار عمومي بي‌جواب مانده است كه چرا برخي حاشيه امن بسيار قوي دارند.

اماني در پاسخ به اين سوال كه چرا پس از گذشت دو سال و نيم از دوره جديد مديريت شهري پيگيري پرونده املاك نجومي سرانجامي نداشته است؟ گفت: ما وظيفه اجرايي نداريم و از شهردار مي‌خواهيم اين پرونده را به سرانجام برساند، اما من تاكنون براي تذكراتم جوابي از شهردار دريافت نكرده‌ام. البته ما چند شهردار عوض كرديم كه يك زمان طولاني را از مديريت شهري گرفت، اما در هر صورت ما هم بايد عذرخواهي رسمي و جدي كنيم كه كار پيش نرفته و كم‌كاري داشتيم.

او تاكيد كرد: شهردار و اداره كل حقوقي شهرداري بايد اين پرونده‌ها را حقوقي مي‌كردند و به سرانجام مي‌رساندند. يك مساله مطرح است و آن كارآمدي و شجاعت است؛ بعضي وقت‌ها براي اينكه كاري را پيش ببرند از كنار برخي حق و حقوق رد مي‌شوند، به نظرم اگر يك خبرنگار مي‌تواند تاثيرگذار باشد، عضو شورا يا شهردار هم مي‌تواند.

عضو شوراي شهر تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا شهردار تهران پرونده املاك نجومي را پيگيري كرده‌ است؟ گفت: هم در دور چهارم و هم در دوره پنجم اسناد موجود است. درست است كه يك‌سال از مديريت آقاي حناچي مي‌گذرد، اما سازمان و حوزه حقوقي آقاي شهردار بايد به جد تا به امروز پاسخي مي‌دادند. اين خلأ در پيگيري نكردن پرونده املاك نجومي وجود دارد و هيچ يك از شهرداران ما در دوره پنجم شجاعت و شهامت استيفاي حقوق مردم را نداشتند.

او افزود: عده‌اي معتقدند، شورا فقط قصد دارد بگويد، تصميم‌گيرنده نيست و ابزار استيفاي حقوق را ندارد و از همين‌رو تنها به تذكر بسنده مي‌كند، اما عده‌اي ديگر هم مي‌گويند تذكر دادن فرصت را مي‌گيرد و نبايد مدام درباره اشتباهات ديگران تذكر داد.

اماني با تاكيد بر اينكه شهردار تهران بايد با جديت بيشتري پيگير پرونده املاك نجومي باشد، تصريح كرد: اميدواريم آقاي شهردار بتواند از لحاظ حقوقي پاسخگوي شوراي شهر و افكار عمومي باشد.

او در واكنش به اينكه مجلسي‌ها مي‌گويند؛ شوراي شهر بايد پيگير باشد و درخواست ورود نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي به اين پرونده را داشته باشند، گفت: بايد از آنها پرسيده شود، چه اهرم‌هايي چه در مجلس نهم و چه در مجلس دهم باعث شد تا تحقيق و تفحص از املاك نجومي به نتيجه نرسد؟ چراكه قدرت مجلس از ما بيشتر است. در مجلس كميسيون اصل ۹۰ به عنوان مدعي‌العموم مي‌تواند وارد شود و سوال اين است، با توجه به اينكه مستندات پرونده املاك نجومي موجود بود، چرا تحقيق و تفحص از اين پرونده را به سرانجام نرساندند؟ و آيا اسناد تحقيق و تفحص به هيات اجرايي و نظارت در مجلس رسيد؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون