• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4570 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳ بهمن

بازي مرگ و زندگي با كره جنوبي

براي صعود به جام جهاني هم‌قسم شده‌ايم

بهرام سرگوسرايي

تيم ملي هندبال ايران در جام ملت‌هاي آسيا امروز و در آخرين ديدار از دور گروهي مرحله دوم به مصاف كره جنوبي مي‌رود. اين ديدار براي ملي‌پوشان كشورمان حكم مرگ و زندگي دارد. هندباليست‌هاي كشورمان يا مقابل كره جنوبي پيروز مي‌شوند و مي‌توانند سهميه جام جهاني 2021 را به دست آورند يا در غير اين‌صورت بايد براي كسب رتبه‌هاي پنجم و ششم به ميدان بروند.

تيم ملي هندبال كشورمان در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا كارش را با يك برد مقابل نيوزيلند و يك شكست مقابل بحرين آغاز كرد و به عنوان تيم دوم راهي دور بعد شد و با تيم‌هاي كويت و كره جنوبي و قطر هم‌گروه شد. گروه سختي كه در ابتدا كسي تصور نمي‌كرد بتوانيم از آن صعود كنيم اما دو ديدار ابتدايي ملي‌پوشان ايران مقابل كويت و قطر نشان داد كه بايد به صعود اميدوار باشيم. تيم ايران در نخستين ديدار از دور دوم روز دوشنبه مقابل تيم ميزبان يعني كويت قرار گرفت. كويت دومين تيم پرافتخار آسيا به حساب مي‌آيد كه موفق شده چهار بار جام قهرماني را بالاي سر ببرد. با اين وجود تيم ملي كشورمان در بازي مقابل تيم قدرتمند كويت كه از حمايت هزاران هوادار خودي در ورزشگاه شيخ سعد العبدالله برخوردار بود، تمام فرضيه‌ها را به هم ريخت و موفق شد ميزبان را شكست دهد. شاگردان عليرضا حبيبي در اين بازي نيمه اول را با تساوي 13 بر 13 به اتمام رساندند اما در نيمه دوم قدرت خود را به حريف ديكته كردند و موفق شدند با نتيجه 28 بر 24 به پيروزي برسند و گام نخست را در راه رسيدن به جام جهاني محكم بردارند. در طرف ديگر تيم‌هاي قطر و كره جنوبي هم‌گروهي‌هاي ايران نيز به مصاف هم رفتند كه قطر موفق شد 34 بر 27 به پيروزي برسد.

تيم ايران در دومين ديدار از دور دوم غروب روز سه‌شنبه با قطر، با قهرمان سه دوره پياپي مسابقات روبه‌رو شد. هندباليست‌هاي كشورمان بازي را خيلي خوب شروع كردند و با ضد حملات سريع و برق‌آساي خود تيم قدرتمند حريف را تحت فشار گذاشتند. تيم ايران نيمه اول را با نتيجه 13 بر 11 پيروز شد تا هواداران اميدوار شوند كه همين امروز جشن صعود به جام جهاني بر پا شود. با وجود اين در نيمه دوم قطر توانست بر بازي مسلط شود و عقب‌افتادگي خود را جبران كند. خستگي بازيكنان اصلي و چند مصدوميت جزيي كار را در ادامه دشوارتر كرد و در نهايت قطر موفق شد فاصله خود را افزايش دهد و در نهايت 31 بر 25 به پيروزي برسد. در ديگر ديدار نيز كره جنوبي توانست كويت را 34 بر 27 شكست دهد تا دقيقا شرايطش را مشابه ايران كند.

به اين ترتيب و بعد از گذشت دو بازي از دور دوم تيم قطر با دو پيروزي صعودش را به دور نهايي قطعي كرده است و كويت با دو باخت بايد براي رتبه هفتم و هشتم بجنگد. مي‌مانند دو تيم ايران و كره جنوبي كه بايد براي تعيين ديگر تيم صعودكننده از گروه با هم بجنگند. تيمي كه علاوه بر صعود مجوز حضور در جام جهاني را نيز به دست خواهد آورد. كره پرافتخارترين تيم آسيا با كسب 9 عنوان قهرماني به حساب مي‌آيد. هرچند آنها سه دوره پياپي است كه توفيق در آسيا را به دست نياورده‌اند. ملي‌پوشان كشورمان دو ماه قبل در رقابت‌هاي انتخابي المپيك موفق شدند كره را شكست دهند و اميدوارند بتوانند امروز نيز با يك پيروزي شيرين خودشان را به جمع تيم‌هاي برتر آسيا برسانند.

بعد از اتمام بازي عليرضا حبيبي در مصاحبه‌اي كه با ايسنا داشت به تشريح شرايط تيم و وضعيت ملي‌پوشان و بازيكنان مصدوم پرداخت. حبيبي گفت: «سجاد استكي مصدوميتش نسبت به بقيه بازيكنان جدي‌تر است و در حال ريكاوري است تا ببينيم براي بازي با كره جنوبي چه وضعيتي خواهد داشت اما چند بازيكن ديگر هم مصدوم شدند. در كمتر از ۲۰ ساعت دو بازي سخت و پرفشار مقابل ميزبان و قطر داشتيم و فشار بازي هم روي بازيكناني بود كه در تركيب اصلي حضور داشتند در نتيجه عليرضا موسوي،‌الله كرم استكي، مجتبي حيدرپور و كرميان هم دچار ناراحتي‌هايي از ناحيه زانو و كشاله ران شدند. اين بازيكنان تا روز بازي كمي استراحت مي‌كنند و اميدوارم مشكل‌شان جدي نباشد، هر چند اگر مشكلي هم باشد بازيكنان هم قسم شده‌اند با وجود درد و ناراحتي آخرين قدم را محكم بردارند و جواز حضور در بازي‌هاي جهاني را بگيرند.» او همچنين در پاسخ به اين سوال كه‌ آيا ممكن است اين بازيكنان به ديدار با كره جنوبي نرسند؟ گفت: «نه اما ممكن است نياز به تغييراتي در بخش دفاع و حلمه داشته باشيم و نتوانيم در كل مسابقه از آنها استفاده كنيم تا فشار زيادي به آنها وارد نشود بنابراين اگر وضعيت‌شان خوب نباشد تغييراتي را در دفاع و حمله ايجاد مي‌كنيم تا گاهي به اين بازيكنان استراحت بدهيم.»

همچنين سعيد حيدري‌راد دروازه‌بان تيم ملي هندبال نيز بعد از بازي مقابل قطر گفت: «قطر تيمي باتجربه است. ما نيمه دوم را خوب شرع كرديم، اختلافي بين‌مان نبود و با هم پيش مي‌رفتيم اما به نظرم خستگي بازي با كويت در بدن بازيكنان‌مان بود چون در بازي با كويت خيلي خسته شديم و بدن‌مان در ديدار با قطر جواب نداد اما همه خيلي خوب بازي كردند. خستگي باعث شد كه تمركز تيم‌مان كم شود چون كمتر از ۲۴ ساعت بعد از بازي سختي كه مقابل كويت داشتيم با قطر مسابقه داديم كه در اين شرايط بدن سخت برمي‌گردد و بيشتر از ۲۴ ساعت وقت نياز دارد.» او همچنين درباره ديدار حساس با كره جنوبي نيز افزود: « كره جنوبي هميشه يك تيم خوب، با سيستم و منظم بوده است اما نيامديم كه به تيمي باج بدهيم به همين دليل براي پيروزي به زمين مي‌رويم. كره با سيتسم بازي مي‌كند و منظم است اما تيم ما هم با تجربه است و بازيكنان‌مان تاكنون عملكرد خيلي خوبي داشتند. براي برد به ميدان مي‌رويم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون