• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4573 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۷ بهمن

چگونه از ابتلا به كرونا پيشگيري كنيم؟

ويروس «كرونا» به سيستم تنفسي حمله مي‌كند و به تدريج اين سيستم را از كار مي‌اندازد و از علائم اين بيماري مي‌توان به سرفه، تب شديد منجر به التهاب ريه و نارسايي كليه اشاره كرد، آن هم در حالي كه تاكنون واكسني براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري نوپديد ساخته
نشده است.

ويروس‌هاي كرونا براي اولين ‌بار در اواسط دهه 60 شناسايي شدند. ويروس كرونا مي‌تواند به سندرم تنفسي حاد منجر شود. تاكنون درباره راه‌هاي شيوع ويروس‌هاي انساني كرونا مطالعات چنداني صورت نگرفته با اين حال احتمال اين وجود دارد كه ويروس‌هاي انساني كرونا از يك فرد مبتلا به فردي ديگر از طريق هوا به ‌وسيله عطسه يا سرفه و تماس نزديك فردي مانند لمس كردن يا دست دادن انتقال يابد. اين ويروس‌ها ممكن است از طريق لمس اشيا يا سطوح آلوده سپس تماس با دهان، بيني يا چشم نيز انتقال يابد. علائم ابتلا ممكن است شامل آبريزش بيني، سرفه، گلودرد و تب باشد. گاهي اوقات اين ويروس‌ها ممكن است منجر به بيماري‌هاي شبكه تنفسي تحتاني مانند ذات‌الريه شود. اين بيماري در افرادي كه عارضه قلبي يا سيستم‌هاي ايمني ضعيف دارند و افراد مسن شايع‌تر است. در حال حاضر واكسني براي حفاظت در برابر ابتلا به ويروس انساني كرونا وجود ندارد اما مي‌توان با شست و شوي چند باره دست‌ها با آب و صابون در طول روز، خودداري از تماس نزديك با افراد مبتلا، استراحت در منزل در صورت ابتلا، مصرف داروهاي مسكن و تب‌بر، استفاده از مرطوب‌كننده‌هاي هواي اتاق يا دوش آب گرم براي التيام گلودرد و سرفه و نوشيدن مايعات فراوان از ابتلا يا تشديد بيماري پيشگيري كرد.

با توجه به اينكه هيچ دارويي براي اين بيماري وجود ندارد، درمان اصلي دريافت كافي اكسيژن و حتي در صورت لزوم استفاده از دستگاه ونتيلاتور براي فرستادن هوا به ريه‌هاست. پخت كامل گوشت و تخم‌مرغ و پرهيز از تماس مستقيم با حيوانات وحشي و اهلي از راه‌هاي ديگر براي بهبودي يا كنترل علائم و پيشگيري از ابتلاست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون