• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4573 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۷ بهمن

توليد ريل در ذوب‌آهن اصفهان باور به توان داخلي را تقويت كرد

مهندس منصور يزدي‌زاده، مديرعامل ذوب‌آهن اصفهان جمعه 4 بهمن ماه در برنامه زنده‌رود شبكه اصفهان، آخرين دستاوردهاي اين شركت را تشريح كرد.

او با اشاره به اهميت روز 23 دي ‌ماه در صنعت فولاد كشور گفت: قرارداد تاسيس ذوب‌آهن اصفهان در سال 1344، توليد فولاد در كشور براي اولين‌بار در سال 1351 و همچنين بهره‌برداري از فولاد مباركه در سال 1371 در اين روز اتفاق افتاده، ضمن اينكه امسال در روز
۲۳ دي ماه ركورد توليد روزانه جديدي در بخش كوره بلند ذوب‌آهن ثبت شد. او افزود: صنعت فولاد از ۶۰۰ هزار تن توليد قبل از انقلاب به ۲۶ ميليون تن رسيده كه نشان‌دهنده موفقيت اين صنعت است و اين در حالي است كه نيمي از توليدات فولادي كشور صادر مي‌شود كه در شرايط تحريم كار بزرگي است.

مديرعامل ذوب‌آهن اصفهان به نقش اين شركت در شكل‌گيري ساير صنايع فولادي اشاره كرد و گفت: اين مجتمع عظيم صنعتي، فرهنگ صنعتي را در كشور ايجاد كرد و متخصصان آن در ساخت ساير صنايع فولادي از جمله فولاد مباركه نقش داشتند و صنعت كشور مرهون ذوب‌آهن است.مهندس يزدي‌زاده، توليد انواع مختلف ريل براي خطوط بين‌شهري و مترو در ذوب‌آهن را يك افتخار بزرگ براي صنعت كشور و باعث افزايش باور به توان داخلي دانست و گفت: توليد ريل بدون مشكل در اين شركت انجام مي‌شود و اين باور در وزارت راه و راه‌آهن جمهوري اسلامي ايجاد شده كه نيازي به واردات اين محصول نداريم. در حال حاضر هم فولاد ريل و هم نورد آن با توان داخلي انجام مي‌شود و مطابق با استاندارد جهاني است كه بسيار سختگيرانه است.

مديرعامل ذوب‌آهن اظهار داشت: اين شركت يك خانواده بزرگ است و مسووليت اجتماعي خود را براي توسعه شهرستان، استان و كشور در ابعاد زيرساختي انجام داده لذا مي‌توان گفت ريشه‌دارترين صنعت كشور در جامعه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون