• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4581 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ بهمن

هشدار به توسعه غيرقانوني دانشگاه علامه طباطبايي

عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران نسبت به خريد املاك پيرامون دانشگاه علامه طباطبايي و تغيير كاربري مسكوني به اداري هشدار داد و آن را غيرقانوني خواند. زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اقدامات اخير دانشگاه علامه طباطبايي در منطقه 22 و جلسه اخيرش با رييس اين دانشگاه گفت: دانشگاه علامه طباطبايي مدتي است كه اقدام به خريد املاك مربوط به دهكده المپيك مي‌كند و تاكنون نيز موفق شده است كه سه بلوك مسكوني را خريداري و با تغيير كاربري آنها را به اداري تبديل كند.

او با بيان اينكه دانشگاه در برخي بلوك‌هاي ديگر، واحدهايي را خريداري كرده است و حتي با فنس‌كشي معابر اطراف بلوك‌ها در اختيار دانشگاه قرار گرفته است، گفت: در شرق دانشگاه علامه طباطبايي، حدود 40 بلوك مسكوني وجود دارد كه قبل از انقلاب، براي بازي‌هاي آسيايي ساخته شده بودند و در اين مدت نيز به كاركنان تربيت‌بدني واگذار شده بود و حالا اما دانشگاه اقدام به خريد اين واحدهاي مسكوني كرده است. او با اشاره به بازديد اخيرش از منطقه 22گفت: به شهردار منطقه در مورد تغيير كاربري دانشگاه علامه هشدار دادم و آنها نيز در پي اين تذكر، ديگر اجازه فنس‌كشي و تغيير كاربري‌ جديد را به دانشگاه ندادند.

نژاد‌بهرام گفت: چندي پيش جلسه مشتركي في‌مابين مسوولان شهري و دانشگاه برگزار شد و به آنها اعلام كرديم اين اقدام دانشگاه علامه طباطبايي كه در راستاي توسعه دانشگاه است، نه مصوبه ماده 5 و نه مصوبه شوراي عالي شهرسازي را دارند و اين اقدام يك تخلف آشكار است و به همين دليل اجازه تغيير كاربري به آنها داده نمي‌شوند اما مي‌توانند بلوك‌هايي را كه خريداري كردند به جاي استقرار واحدهاي اداري به خانه سازماني يا حتي خوابگاه تبديل كنند چراكه قانونا نمي‌توانند واحدهاي مسكوني را به اداري و حتي به بخشي از دانشگاه تبديل كنند.

عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران با اشاره به تشكيل كميته‌اي براي حل اين مشكلات گفت: سال‌هاي قبل شهرداري تهران براي ساخت اتوبان همت و تعريض معابر شهري، از بخشي از زمين‌هاي دانشگاه علامه استفاده كرد و قرار شد در اين كميته با رعايت قانون، راهكار مناسبي براي برگردان زمين‌هاي دانشگاه اتخاذ شود. او ضمن هشدار به مسوولان شهرداري تهران و دانشگاه علامه طباطبايي اين توسعه را «بي‌سر و صدا» و «غيرقانوني» خواند و گفت: ما مي‌دانيم كه دانشگاه علامه طباطبايي مانند دانشگاه شريف و تهران با خريد املاك پيراموني در صدد توسعه محيط دانشگاه است، اما بايد اعلام كنم كه شهر مجموعه‌اي از فعاليت‌هاي اجتماعي، اقتصادي و... است و قرار نيست كه همه شهر تهران تبديل به دانشگاه شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون