• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4585 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ بهمن

سپاهان ايران العين را مجازات كرد

سپاهان در هفته نخست ليگ قهرمانان آسيا جور ساير نمايندگان ايران را كشيد و با برتري پرگل مقابل العين امارات تنها پيروزي نمايندگان ايران را رقم زد. تيم فوتبال سپاهان كه در گروه D مسابقات با تيم‌هاي العين امارات و السد قطر و النصر عربستان هم‌گروه است، روز سه‌شنبه در هزاع بن زايد شهر العين به مصاف تيم اين شهر رفت و در نهايت موفق شد با چهار گل ميزبانش را در هم بكوبد. شاگردان امير قلعه‌نويي در اين ديدار از هر نظر از حريفش سر بودند و حالا با اين برد عالي به عنوان مدعي اول صعود از اين گروه شناخته مي‌شود.

زردپوشان اصفهاني بازي مقابل العين را هجومي آغاز كردند و بعد از چند حمله توسط محمد محبي در دقيقه 38 به گل اول رسيدند. محبي موفق شد سانتر سعيد آقايي را تبديل به گل كند. در ادامه و در دقيقه 46 روي اشتباه خط دفاعي العين استنلي كي‌روش در موقعيت تك به تك با خالد عيسي گلر حريف قرار گرفت و به راحتي گل دوم تيمش را به ثمر رساند تا نيمه نخست با پيروزي
دو بر صفر تيم ديار نصف جهان به پايان برسد. در آغاز نيمه دوم باز هم سعيد آقايي با نفوذ از سمت چپ، دفاع العين را پشت سر گذاشت و با ارسال توپ، سروش رفيعي را در موقعيت گلزني قرار داد تا ملي‌پوش سابق كشورمان براي بار سوم دروازه العين را باز كند. گل چهارم سپاهان باز هم با نفوذ از سمت راست دفاع العين به دست آمد. اين‌بار نوبت اميد نورافكن بود كه توپ را روي دروازه حريف ارسال كند و محمد طيبي توپ را با ضربه سر در دقيقه 78 به تور دروازه حريف برساند. در ادامه تلاش‌هاي العين براي كاهش فاصله بي‌ثمر ماند و سپاهان موفق شد العين را چهار تايي كند.

نكته جالب توجه بازي سپاهان و العين، استراتژي ساده امير قلعه‌نويي براي پيروزي بود. هر چهار گل سپاهان در اين ديدار با فشار روي سمت راست خط دفاعي العين به ثمر رسيد. العين در اين سمت بازيكناني چون بندر محمد و سعيد جمعه را در اختيار داشت كه بارها و بارها توسط محبي و نورافكن و آقايي جا ماندند تا به نوعي سمت راست دفاع العين تبديل به اتوباني يك طرفه شود. با اين وجود پدرو امانوئل، سرمربي پرتغالي العين هيچ تمهيدي براي حل مشكل تيمش در طول 90 دقيقه نكرد تا سنگين‌ترين شكست العين مقابل تيم‌هاي ايراني رقم بخورد و سپاهان بتواند به نوعي انتقام باخت سنگين استقلال در اين ورزشگاه را گرفته باشد.

امير قلعه‌نويي بعد از پيروزي تيمش مقابل العين در نشست خبري گفت: «به هر حال در اين مسابقات بازي اول اهميت بالايي دارد. به خصوص براي تيم ما كه چهار سال از ليگ قهرمانان آسيا دور بوديم. بايد به هر دو تيم تبريك بگويم كه يك فوتبال بسيار زيبا انجام دادند. خدا را شكر مي‌كنيم كه از موقعيت‌هاي خودمان استفاده كرديم و يك پيروزي خوب را رقم زديم. تا فردا مي‌توانيم از اين پيروزي خوشحال باشيم اما بايد از اين به بعد به بازي با السد فكر كنيم.» در ديگر ديدار گروه چهارم تيم‌هاي السد قطر و النصر عربستان به تساوي دو بر دو دست يافتند تا به نوعي بهترين نتايج ممكن براي سپاهان رقم خورده باشد. سپاهان در دومين ديدار خود در مرحله گروهي بايد روز دوشنبه 29 بهمن در ورزشگاه خانگي السد به مصاف شاگردان ژاوي برود. با توجه به نمايش مقتدرانه سپاهان اين بازي به نوعي مي‌تواند مهم‌ترين ديدار نماينده كشورمان باشد كه تكليف تيم صدرنشين گروه را در پايان دور گروهي رقم بزند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون