• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4586 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۶ بهمن

پاسخ به يك پرسش

ولي اگر گفتارش را صدق فرض كنم و بعد دروغ بودنش ثابت شود او شرمنده است. مگر اينكه از ابتدا دلايل كافي براي دروغ بودنش وجود داشته باشد و من عامدانه يا نابخردانه نخواسته باشم كه آن شواهد را مورد توجه قرار دهم. در هر حال وقتي هم ثابت شد كه دروغ گفته‌اند ذره‌اي ترديد و نگراني از بابت محكوم كردنش ندارم و اتفاقا شديدتر محكوم مي‌كنم چون از اعتمادم سوءاستفاده كرده است.

دوم اينكه ايشان از كجا مي‌داند كه آقاي ربيعي مطلع بوده‌ است؟ فرض گوينده محترم بر اين است كه بر اساس سلسله‌مراتب موضوع به مقامات بالا خبر داده شده. هر چند ربيعي مقام مافوق هواپيمايي نبوده كه اگر بود در اين صورت مطلع نبودنش هم موجب مسووليت او مي‌شد. ولي تا آنجا كه پيگيري كرده‌ام نه‌تنها او بلكه امثال آقاي جهانگيري هم اطلاع نداشته‌اند. شنيدم روحاني هم تا صبح جمعه اطلاع قطعي نداشته است. او حدود ساعت ۱۴ روز جمعه به ربيعي زنگ زده و گفته نظري كه منتشر كرده‌اي درست نيست. ظاهرا موضوع در حد سازمان هواپيمايي يا احتمالا وزير راه (اطمينان ندارم) متوقف شده بود.

به علاوه بنده دفاعي از او نكردم حتي در بخشي از متن نقد هم كرده‌ام. صرفا آنچه ميان ما واقع شده بود را بيان كردم. هر وقت هم معلوم شود خلاف واقعيت به مردم يا به بنده گفته طبعا در نوشتن عليه هر كس از جمله آقاي ربيعي ترديد نخواهم كرد؛ به ويژه اينكه خود را منسوب به جرياني مي‌دانند كه نبايد دروغ بگويند. از اين رو در برابر دروغگويي آنان بايد حساسيت بسيار بيشتري داشت. همچنين صريحا نوشتم كه ادامه حضور او در پست سخنگويي بي‌معنا است و تا تعيين تكليف اين دروغ بيان هيچ گزاره‌اي از جانب او قابل قبول نخواهد بود از جمله مردم خبر ربيعي را در رد استعفاي روحاني تا پايان دوره او در ۱۴۰۰ نيز نادرست و خلاف واقعيت تلقي خواهند كرد. لزوما نه به اين دليل كه او دروغ مي‌گويد بلكه به اين دليل كه حقيقت را به او نگفته‌اند. ولي تا اينجا هيچ خبري و شاهدي كه ادعاي بي‌اطلاعي او را تا بعد از ظهر جمعه رد كند وجود ندارد. يا حداقل من نديده‌ام. اطلاعات دقيق‌تر اين ماجرا دير يا زود منتشر خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون