• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4586 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۶ بهمن

شهري

تامين ايمني پاساژ پروانه در كنار توجه به اقتصاد كسبه

سخنگوي شوراي شهر تهران اعلام كرد كه تصميمات مديران شهري در رابطه با جمعه بازار پاساژ پروانه بايد با در نظر گرفتن وضعيت اقتصادي كسبه و هويت اين پاساژ انجام شود.علي اعطا در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه جمعه بازار پاساژ پروانه بيش از دو دهه است كه فعاليت مي‌كند و به عنوان بازار صنايع دستي و عتيقه ميان مردم شهرت يافته است، گفت: مدتي است شهرداري تهران درگير تامين پاركينگ ساختمان پلاسكو است و به دليل آنكه پاساژ پروانه دقيقا روبه‌روي اين پاساژ قرار دارد و در شعاع ۲۵۰ متري پلاسكو است، مورد توجه قرار گرفته تا پاركينگ ساختمان جديد پلاسكو در اين محل تامين شود و به همين دليل قرار است اين پاساژ مقاوم‌سازي و ايمن‌سازي شود.

اعطا با تاكيد بر اينكه تامين ايمني ساختمان‌هاي مهم شهر بسيار اهميت دارد، اظهار كرد: ايمن‌سازي و مقاوم‌سازي پاساژ پروانه بايد زودتر از اينها مورد توجه مسوولان قرار مي‌گرفت، چرا كه ما نبايد حادثه پلاسكو را فراموش كنيم؛ تجربه پلاسكو نشان داده است هر اتفاقي مي‌تواند در هر زماني براي ساختمان‌هاي ناايمن رخ دهد. سخنگوي شوراي شهر تهران با بيان اينكه بالغ بر ۲۰ هزار نفر در روزهاي جمعه به جمعه بازار پروانه مراجعه مي‌كنند كه اين آمار، لزوم توجه به ايمن‌سازي اين پاساژ را بيش از پيش نشان مي‌دهد، تصريح كرد: اما بايد تصميمي درست در اين زمينه گرفته شود تا در اين شرايط اقتصادي، ارتزاق هزار خانواري كه در اين پاساژ مشغول به فعاليت هستند به خطر نيفتد.

اميد به باقي ماندن توفيق

شهردار منطقه ۱۲ تهران اعلام كرد: اين منطقه از شهرداري تهران هيچ مجوزي براي تخريب و نوسازي ملك مجله توفيق صادر نكرده و مالكان اين بنا مجاز به مرمت و بهسازي است. به گزارش ايسنا، با تخليه تدريجي فضاي داخلي نشريه توفيق در خيابان صف در روزهاي گذشته و صحبت‌هايي كه سرايدار ساختمانِ تاريخي اين نشريه با خبرنگار ايسنا داشت، خبر از احتمال تخريب اين بناي تاريخي داشت، به حدي كه فرسوده بودن و ريزش لحظه‌اي ساختمان را به‌طور دايم گوشزد مي‌كرد. با انتشار اين خبر برخي از اعضاي تحريريه نشريه توفيق، نسبت به اين خبر نيز واكنش نشان دادند.عباس توفيق، سردبير و رييس هيات تحريريه نشريه توفيق به اين نكته اشاره كرد كه كشورهاي پيشرفته دنيا به تاريخ مطبوعات‌شان اهميت مي‌دهند و ساختمان‌هاي قديمي را تبديل به موزه مي‌كنند، اما در كشور ما ساختمان چاپخانه قديمي نشريه‌ مستقلي همانند توفيق را مي‌خواهند تخريب كنند. تا اينكه محمدعلي سعادتي، شهردار منطقه ۱۲ تهران، در توييتي تاكيد كرد: مايلم به آگاهي برسانم، از سوي شهرداري منطقه ۱۲ تهران، هيچ‌گونه مجوزي براي تخريب و نوسازي ملك هفته‌نامه توفيق واقع در خيابان صف صادر نشده است و مالك آن براساس ارزش‌هاي تاريخي و اجتماعي بنا مجاز به مرمت و بهسازي آن خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون