• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4594 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ اسفند

خياباني به نام اكبر رادي

حميده بانو عنقا

هميشه با خودم مي‌گويم‌
اي كاش به هنرمندان در زمان حيات‌شان توجه شود. اين واژه «اي‌كاش» هميشه در برابر چشمان من رژه مي‌رود. ‌اي‌كاش پيش از دق كردن اكبر رادي چنين كارهايي براي او مي‌كردند. رادي دق كرد و مرد. من خوشحال مي‌شدم در زمان حيات رادي خياباني به نام او مي‌شد. بايد اشاره كنم شايد آخرين دوره جشنواره اكبر رادي را امسال برگزار كنيم چون واقعا تاسف مي‌خورم! من به‌شدت ناراحت هستم و تاسف مي‌خورم كه جشنواره‌اي به نام اكبر رادي برگزار مي‌شود ولي او نيست تا ببيند چنين اتفاقي براي او افتاده است. اين موضوع من را آزار مي‌دهد. البته من رادي را مثال مي‌زنم چون با او زندگي كردم و از نزديك مي‌شناسمش.

تمام هنرمندان ما با چنين مساله‌اي مواجه مي‌شوند و مسوولان هم پس از مرگ هنرمندان به آنان توجه مي‌كنند. چه اشكالي داشت در زمان حيات رادي به او توجه مي‌كردند تا دق نكند؟! تمام هنرمندان ما كه در رده رادي هستند در حال تاسف خوردن و هق هق هستند. هيچ‌كس به هنرمندان تراز اول توجه نمي‌كند و به محاق فراموشي رفته‌اند. اگر مسوولان و افرادي كه قرار است خياباني به نام اكبر رادي نام‌گذاري كنند آگاهي دارند كه بايد هنرمندان را حفظ كنند و نام آنان را زنده نگه دارند چرا در زمان زنده بودنشان اين كارها را نمي‌كنند؟ چرا كاري نمي‌كنند تا هنرمندان به راحتي نفس بكشند و احساس كنند كه ديده مي‌شوند.‌اي كاش مي‌دانستند هنرمندان چه زجري مي‌كشند و براي آنان جبران مي‌كردند. من هرگز خوشحال نيستم! حتي براي برگزاري جشنواره اكبر رادي هم خوشحال نيستم!‌اي كاش همه‌چيز به گونه‌اي بود تا در جشنواره اكبر رادي نيز شركت نمي‌كردم ولي شرايط به گونه‌اي رقم خورده است كه بايد شركت كنم.

من نمي‌دانم قرار است دقيقا كدام خيابان به نام اكبر رادي نامگذاري شود ولي گويا يكي از خيابان‌هاي مشرف به خانه هنرمندان باشد و اصلا نمي‌دانم اين برنامه قرار است چه وقتي رسانه‌اي بشود و هيچ اطلاعات ديگري هم از آن ندارم. البته گفته شده سرديسي نيز از اكبر رادي در اين خيابان نصب خواهد شد ولي هيچ اطلاعات ديگري را به من نداده‌اند و از چند و چون ماجرا نيز خبر ندارم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون