• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4595 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ اسفند

از نمايش نسخه مرمت‌شده فيلم‌ها تا اعلام كاخ جشنواره

خبرهاي جديد از جشنواره جهاني فجر

تينا جلالي

نزديك به دو ماه ديگر تا برگزاري سي و هشتمين جشنواره جهاني فيلم فجر باقي مانده و سال آينده اين رويداد معتبر بين‌المللي در پنجمين دوره برگزاري خود محمد‌مهدي عسگرپور را به عنوان دبير در راس تصميم‌گيرها خواهد داشت. با كيوان كثيريان كه براي پنجمين سال متوالي مدير ارتباطات و اطلاع‌رساني اين فستيوال است درباره جديدترين اتفاقات و تصميم‌گيري‌ها براي اين گردهمايي در دوره جديد آن گپ زديم. او با اشاره به اينكه تيم مشاوران و دبير جشنواره جهاني در حال تماشا و سپس انتخاب فيلم‌هاي بخش‌هاي مختلف هستند به «اعتماد» توضيح داد: «در حال حاضر تعداد زيادي فيلم‌هاي خارجي اعم از كوتاه مستند و بلند متقاضي حضور در جشنواره شده‌اند و فرم تقاضا را پر كرده‌اند و تيم مشاوران هم مشغول ارزيابي و تماشاي اين فيلم‌ها هستند.»

او با بيان اينكه امسال هم در جشنواره همچون سال‌هاي قبل مرور سينماي دو كشور را خواهيم داشت، توضيح داد: هماهنگي‌ها انجام شده و نام اين دو كشور در روزهاي آينده رسانه‌اي مي‌شود.»

بخش نمايش «فيلم‌هاي كلاسيك مرمت شده» كه علاقه‌مندان زيادي را به خود جلب كرده، از چهار سال گذشته جزو قسمت‌هاي متنوع جشنواره جهاني به حساب مي‌آيد. قاعده بر اين است كه در اين بخش نسخه مرمت و بازسازي شده فيلم‌هايي از تاريخ سينماي ايران و جهان با كيفيت بالا براي نخستين‌بار به نمايش درمي‌آيد. «درسو اوزالا» ساخته آكيرا كوروساوا، «استاكر» ساخته آندري تاركوفسكي، «دونده» به كارگرداني امير نادري، «طلسم»، «گاو» و... ازجمله فيلم‌هايي بودند كه در سال‌هاي گذشته در جشنواره جهاني به نمايش در آمدند. به گفته كثيريان، امسال هم همچون سال‌هاي قبل اين بخش جشنواره براي علاقه‌مندان كلاسيك باز سينما فعال است و فيلم‌هاي خارجي و ايراني كلاسيك خوبي براي اين بخش درنظر گرفته شده است.

مدير روابط عمومي جشنواره جهاني به مشاركت فيلم‌هاي ايراني در بخش‌هاي رقابتي و غيررقابتي اين رويداد اشاره مي‌كند و اينكه فيلم‌ها طبق فراخوان منتشر شده در اين رويداد شركت كرده‌اند و در حال حاضر تيم مشاوران در كنار تماشاي فيلم‌هاي خارجي، فيلم‌هاي ايراني را براي انتخاب به دبير جشنواره پيشنهاد مي‌كند.

همچنين يكي از قسمت‌هاي مهم سي‌و‌هشتمين جشنواره جهاني فيلم فجر ماركت يا همان بخش بازار بين‌المللي اين رويداد است كه به گفته كثيريان كمپاني‌هاي مختلف ايراني و خارجي در اين رويداد حضور خواهند داشت و در حال حاضر هم تعدادي از كمپاني‌ها و شركت‌هاي داخلي و خارجي اعلام حضور كرده‌اند. به گفته كثيريان همچون سال‌هاي گذشته پرديس سينمايي چارسو براي پنجمين سال پياپي كاخ برگزاري جشنواره جهاني خواهد بود. گفتني است ابوذر ابراهيمي تركمان (رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي)، سيدروح‌الله حسيني، محمد حميدي‌مقدم، عليرضا شجاع‌نوري، نادر طالب‌زاده، محمدمهدي عسگرپور، رائد فريدزاده، مصطفي كاظمي (مشاور و مديركل دفتر شهردار تهران)، سيدرضا ميركريمي و سيدعباس موسوي (سخنگوي وزارت امور خارجه) اعضاي شوراي سياستگذاري اين دوره از جشنواره جهاني فيلم فجر را تشكيل مي‌دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون