• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4600 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ اسفند

هشدار مركز مشاوره نظامي ايران در سوريه به ارتش تركيه

يك مركز مشاوره نظامي ايراني مستقر در سوريه در واكنش به درگيري‌هاي چند روز اخير بين ارتش تركيه با ارتش سوريه به شبكه لبناني يونيوز نكاتي را در 10 محور اعلام كرد. به گزارش تسنيم، اين بيانيه به اين شرح است:

اولا: به دنبال درخواست دولت سوريه در آزادسازي مسير M5 با ارتش اين كشور همكاري كرديم و نيروهاي حزب‌الله لبنان با همكاري گروه‌هاي مقاومت بعد از آزادسازي به ارايه خدمات به ساكنان مناطق آزاد شده مشغول شدند.

دوم: گروه‌هاي مسلح مورد حمايت ارتش تركيه بعد از آزادسازي مسير ياد شده به مراكز ارتش سوريه حمله كردند كه ما به منظور جلوگيري از سقوط مجدد مسير M5 با ارتش سوريه بار ديگر همكاري كرديم.

سوم: از زمان حضورمان در سوريه، مراكز ارتش تركيه در تيررس نيروهاي‌مان قرار داشت ولي طبق توافقنامه آستانه و غيره نيروهاي كميته‌ها و گروه‌هاي مقاومت به مراكز ارتش تركيه حمله نكرده و تا به اين لحظه از هدف قرار دادن مراكز تركيه خودداري مي‌كنيم.

چهارم: از 4 روز گذشته نيروهاي خارجي از تاجيكستان و حزب تركستاني و نيروهاي «النصره» و گروه‌هاي تروريستي حملات گسترده‌اي را عليه مراكز ارتش سوريه آغاز كرده‌اند و نيروهاي‌مان اين بار نيز براي عدم سقوط مناطق آزاد شده به كمك ارتش سوريه شتافتند.

پنجم: به‌رغم موضع‌گيري دفاعي نيروهاي‌مان، ارتش تركيه از هوا با آتش باري و پرتاب موشك‌هاي نقطه‌زن نيروها و مراكزمان را بمباران كرده و ما براي حل اين موضوع ميانجيگراني را به ارتش تركيه فرستاديم تا اين حملات و رفتارهاي ناپسند را متوقف كند.

ششم: ميانجيگران به ارتش تركيه اعلام كردند كه تروريست‌ها با حمايت شما به مراكزمان حمله كردند و ما در كنار ارتش سوريه براي مقابله با تروريست‌ها تلاش مي‌كنيم ولي متاسفانه ارتش تركيه هيچ توجهي به گفته‌هاي ما نكرده و به بمباران‌هاي خود ادامه داد تا جايي كه چندين تن از رزمنده‌هاي‌مان به شهادت رسيدند.

هفتم: توپخانه ارتش سوريه مراكزي كه به آنها حمله مي‌شد را زير آتش خود گرفتند و ما بار ديگر از طريق ميانجيگران به ارتش تركيه اعلام كرديم ما قصد مقابله با ارتش تركيه را نداريم و فرمانده‌هان‌مان براي حل بحران بين سوريه و تركيه از طريق ديپلماتيك پافشاري مي‌كنند.

هشتم: از صبح امروز به نيروهاي‌مان اعلام كرديم براي حفظ جان سربازان تركيه، مراكز ارتش اين كشور را در ادلب هدف قرار ندهيد ولي ارتش تركيه همچنان به حمله توپخانه‌اي خود به مراكز ما و ارتش سوريه ادامه مي‌دهد.

نهم: مركز مشاوره نظامي ايران و رزمندگان مقاومت از نيروهاي تركيه مي‌خواهند با درنظر گرفتن منافع دو ملت سوريه و تركيه، عاقلانه رفتار كرده و به ملت تركيه تاكيد مي‌كنيم فرزندان‌شان يك ماه است كه در تيررس ما قرار دارند و ما مي‌توانستيم انتقام بگيريم ولي به خاطر دستور فرمانده‌هان‌مان از اين عمل خودداري كرده ولي از شما مي‌خواهيم به مقامات خود براي جلوگيري از كشته شدن سربازان ترك و پايبندي به توافق‌ها فشار آوريد.

دهم: به‌رغم شرايط سخت كنوني بار ديگر تاكيد مي‌كنيم تا بيرون راندن تروريست‌ها و حفاظت از تماميت ارضي سوريه در كنار ملت، دولت و ارتش سوريه همچنان مي‌ايستيم و از همگان مي‌خواهيم در مورد خطرات و پيامدهاي ادامه حمله به سوريه با تعقل بيشتري بينديشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون