• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4600 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ اسفند

تا خرداد، كرونا ميهمان ماست

گروه اجتماعي| كرونا همچنان در صدر اخبار مي‌تازد و همه‌چيز را تحت تاثير خود قرار داده است تا آنجا كه حتي خبر تعداد مبتلايان و جان‌باختگان ناشي از ابتلا به اين ويروس هم در ميان اخبار مختلف گم مي‌شود. با اين حال مي‌دانيم كه تاكنون ۹۷۸ ابتلا و ۵۴ فوتي در ايران برجا گذاشته است. اين در حالي است كه قم، تهران، گيلان و گلستان همچنان كانون انتشار اخبار مربوط به كرونا هستند. در چنين وضعيتي قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشكي در قم از روند صعودي مبتلايان به كرونا در قم خبر داد و به همين دليل خواهان ماندن بيشتر ساكنان قم در خانه‌هايشان شد.

كيانوش جهانپور ، رييس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، ديروز از افزايش مبتلايان قطعي كوويد ۱۹ در ايران خبر داد و گفت: طي ۲۴ ساعت منتهي به ساعت 14 روز 11 اسفند98 مجموعا ۳۰ مورد جديد بيماري در استان قم، ۱۷۰ مورد در استان تهران، گيلان ۲۸ مورد، مركزي ۴۴ مورد، استان اصفهان ۱۳ مورد، فارس ۸ مورد، خراسان رضوي ۱۷ مورد، كرمانشاه ۲ مورد، لرستان ۸ مورد، سمنان ۳ مورد، مازندران ۱۱ مورد، همدان ۳ مورد، خراسان جنوبي ۲ مورد، البرز ۳۱ مورد، هرمزگان ۲ مورد، خوزستان ۹ مورد، سيستان و بلوچستان يك مورد، ايلام يك مورد و كرمان ۲ مورد جديد و ابتلاي قطعي به اين بيماري گزارش شده است.

جهانپور همچنين در توضيح آخرين وضعيت گفت: متاسفانه از ميان موارد جديد اين بيماري ۱۱ تن نيز جان خود را از دست دادند.

در همين حال علي ابرازه قائم مقام دانشگاه علوم پزشكي قم از روند صعودي بيماري كرونا در قم خبرداد و افزود: تا صبح 10 اسفند مجموعا 652 نفر مشكوك به كرونا در چهار بيمارستان كامكار، فرقاني، امام رضا(ع) و علي ابن ابي‌طالب (ع) بستري شدند كه هم‌اكنون به 725 نفر رسيده است. با توجه به روند صعودي اين بيماري در قم، بيمارستان شهداي نيروگاه و دو بخش غير فعال بيمارستان فرقاني به ظرفيت 100 تخت به زودي در چرخه درمان بيماران كرونايي قرار مي‌گيرند.

او با تاكيد براينكه براي ريشه‌كني اين ويروس بايد زنجيره انتقال آن قطع شود از مردم خواست با رعايت بهداشت فردي و قرنطينه خانگي نسبت به اين مهم اهتمام داشته باشند در غير اين صورت روند بستري‌ها رو به افزايش خواهد بود. از ابتداي شيوع اين بيماري در قم در 30 بهمن تاكنون 576 نفر بهبود يافته‌اند. همچنين قاسم جانبابايي معاون وزير بهداشت به ايسنا گفت: ممكن است بيماري كرونا در خوشبينانه‌ترين حالت تا عيد و در بدبينانه‌ترين حالت تا پايان ارديبهشت و حتي خردادماه به طول انجامد لذا خواستار لغو برگزاري تمامي بازي‌هاي ورزشي در كشور هستيم. تاكنون نيز ساير بازي‌هاي ورزشي بدون حضور تماشاگر انجام شده، اما به نظر شخص بنده همين بازي‌ها نيز بايد متوقف شود.

وي با ابراز بي‌اطلاعي از اينكه آيا توقف بازي‌ها به شكل رسمي در نامه‌اي به وزارت ورزش منتقل شده است يا خير، تاكيد كرد: مقاومتي از سوي وزارت ورزش در اين خصوص وجود ندارد، اما بايد از دفتر وزارتي در وزارت بهداشت ارسال چنين درخواستي را پيگيري كنم. معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: به اعتقاد بنده هر شرايطي كه سبب تجمع مردم شود را بايد در حال حاضر كنار بگذاريم. رعايت هرچه بيشتر اين موضوع سبب مي‌شود دوره اين بيماري در كشور نيز كوتاه شود. او كه در يك برنامه تلويزيوني صحبت مي‌كرد، در خصوص مدت زمان پايداري بيماري كرونا در كشور خاطرنشان كرد: در خوشبينانه‌ترين حالت تا عيد و در بد بينانه‌ترين حالت تا پايان ارديبهشت و حتي خرداد ممكن است اين بيماري به طول انجامد؛ فلذا اين موضوع دليلي براي توقف تجمعات است.

در همين حال ايسنا نوشت: مجتبي غالبي رييس كانون سراسري انجمن‌هاي صنفي مراكز درمان اعتياد كشور به دليل پايين بودن سيستم ايمني معتادان و توجه به رعايت مسائل بهداشتي مراكز درمان اعتياد، به معاونت وزارت بهداشت درخواست و پيشنهاداتي ارايه كرد اما اين معاونت متاسفانه هيچ سهميه‌اي براي ماسك، مواد ضدعفوني، دستكش و ژل‌هاي شست‌وشو به مراكز درمان اعتياد اختصاص پيدا نكرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون