• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4601 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۳ اسفند

هر متر خانه در تهران: 14 ميليون و 400 هزار تومان

تداوم روند افزايشي بازار مسكن در بهمن

بازار مسكن كه در تابستان امسال با روند كاهشي قيمت مواجه شده بود و با كاهش تقاضا به نظر مي‌رسيد وارد دوره جديدي از ركود مي‌شود، از ماه آذر يك تفاوت جدي در مسير عملكرد خود به ثبت رساند و همزمان با افزايش تقاضا، بالا رفتن دوباره قيمت را نيز تجربه كرد. اين روند در دي ماه امسال نيز تداوم يافت و حالا بر اساس جديدترين گزارش منتشر شده، در بهمن ماه نيز قيمت خانه در پايتخت رشد كرده است و با وجود اينكه گسترش شيوع كرونا باعث شده تا مراجعه متقاضيان مسكن به بنگاه‌هاي املاك كمتر باشد، اما گزارش جديد وزارت راه و شهرسازي از افزايش قيمت مسكن در بهمن‌ماه در پايتخت خبر مي‌دهد.

بر اساس جديدترين گزارش دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي قيمت خانه در تهران در بهمن ماه با افزايش حدود ۲ درصدي به ميانگين قيمتي هر مترمربع ۱۴ ميليون و ۴۰۵هزار تومان رسيد.

قيمت مسكن بعد از فصل تابستان در حال كاهش بود، اما دوباره از آذرماه با افزايش حدود ۷ درصدي نسبت به ماه قبل (آبان) به ميانگين قيمتي هر مترمربع ۱۳ ميليون و ۴۷۴ هزار تومان رسيد، در دي ماه نيز رشد ۳ درصدي را تجربه كرد و اكنون (بهمن‌ماه) ميانگين قيمتي ۱۴ميليون و ۴۰۵هزار توماني را تجربه مي‌كند. گزارش وزارت راه و شهرسازي كه به صورت ماهيانه، وضعيت بازار مسكن در تهران را به تفكيك مناطق مختلف گزارش مي‌دهد، از تعداد ۱۳ هزار و ۵۵۰ معامله خريد و فروش مسكن در اين ماه خبر مي‌دهد كه نسبت به ماه قبل رشد داشته است. همچنين ارزش ريالي قراردادهاي انجام شده در بهمن ۹۸ بالغ بر ۱۵ هزار و ۹۰۰ ميليارد تومان است كه از رشد حدود ۱۵ درصدي نسبت به ماه قبل يعني دي‌ماه خبر مي‌دهد.

بر اساس ارقام مندرج در اين گزارش، قيمت گران‌ترين منطقه در تهران مثل ماه‌هاي گذشته به منطقه يك رسيده است با اين تفاوت كه قيمت خانه در اين منطقه در هر متر مربع نسبت به ماه گذشته(دي) بيش از هشتصد هزار تومان در هر متر مربع كاهش دارد و به ۲۹ ميليون و ۴۲۷ هزار تومان در هر متر مربع كاهش يافته است. اين رقم در دي ماه امسال ۳۰ ميليون و ۲۱۸ هزار تومان، در آذرماه ۳۰ ميليون و ۸۵۴ هزار تومان و در آبان ماه ۲۴ ميليون و ۹۸۶ هزار تومان در هر متر مربع بود.

در منطقه ۵ تهران كه معمولا بيشترين معاملات مسكن پايتخت را به خود اختصاص مي‌دهد، با افزايش قيمت حدود يك ميليون توماني نسبت به ماه قبل مواجه هستيم. قيمت هر متر مربع در اين منطقه در دي‌ماه ۱۶ ميليون و ۴۳۹ هزار تومان بود. اين رقم در بهمن ماه ۱۷ ميليون و ۴۸۶ هزار تومان گزارش شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون