• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4610 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ اسفند

در نامه رييس فراكسيون ديپلماسي مجلس به ايلهان عمر مطرح شد

اخلال در دسترسي به نيازهاي بهداشتي با تحريم‌هاي امريكا

مصطفي كواكبيان به عنوان رييس فراكسيون ديپلماسي و منافع ملي مجلس شوراي اسلامي در نامه‌اي به يك عضو كنگره امريكا با تاكيد بر اينكه تحريم‌هاي امريكا دسترسي مردم ايران را به نيازهاي بهداشتي و دارويي مختل كرده است، ابراز اميدواري كرد كه كوشش‌هاي نمايندگان مخالف تحريم‌هاي يك‌جانبه در كنگره منجر به رفع اين تحريم‌هاي غيرانساني و ظالمانه شود.
متن نامه او به «ايلهان عمر»، عضو كنگره امريكا كه اخيرا خواستار تعليق تحريم‌هاي امريكا عليه ايران شده بود، به شرح زير است: «همان‌گونه كه مطلعيد در حال حاضر ويروس كرونا به عنوان يك بيماري همه‌گير، بر سلامت مردم بسياري از كشورها از جمله ايران تاخته و علاوه بر قرباني كردن مردم بي‌گناه، هزينه‌هاي سنگيني را بر اقتصاد ملي كشورها وارد كرده است. اكنون كه اين مساله كاملا مشخص شده ويروس كرونا يك تهديد جدي براي سلامت انسان‌هاست و كل جامعه بشري را بدون محدوديت تحت تاثير قرار مي‌دهد، ضروري است كه تمامي كشورها متفقا در برابر اين بيماري مصيبت‌بار، بدون در نظر گرفتن اختلافات سياسي و تفاوت‌هاي جغرافيايي ايستادگي كرده و با همديگر در كاهش آثار مخرب انساني، اقتصادي و اجتماعي آن همكاري كنند.با اين وجود در حالي كه طي هفته‌هاي گذشته مردم ايران با آسيب‌هاي اين بيماري دست و پنجه نرم مي‌كنند و نيازمند حمايت‌هاي بين‌المللي و همكاري در مبارزه سخت و بي‌امان عليه گسترش اين ويروس هستند، متاسفانه دولت امريكا به تنگ‌تر كردن حلقه محاصره اقتصادي عليه جمهوري اسلامي ايران مبادرت كرده و تهديدهاي تحريمي عليه خريداران نفت كشور كه تنها منبع مالي مبارزه با ويروس كروناست را ادامه مي‌دهد و از اين وضعيت به عنوان ابزاري عليه ملت ايران استفاده مي‌كند. اقدامات خصمانه دولت امريكا در شرايط فعلي، نه تنها منجر به بدتر شدن وضعيت فعلي شده، بلكه اختلال گسترده‌اي در دسترسي مردم به نيازهاي بهداشتي و دارويي‌شان ايجاد كرده است.
بي‌ترديد وضعيت جهان امروز به شكلي است كه به جرات مي‌توان گفت همه مردم اين كره خاكي سوار بر يك قايق هستند و اگر اين قايق آسيب ببيند تمامي سرنشينان آن آسيب خواهند ديد. به همين دليل دولت امريكا بايد از اينكه سلامت عمومي را فداي اهداف متكبرانه سياسي خود نمايد، خودداري كند و از رفتارهاي بي‌رحمانه خود كه سلامت و جان مردم ايران را مورد هدف قرار داده است، دست بردارد؛ اين رفتارها برخلاف اخلاق و هنجارهاي پذيرفته شده بين‌المللي نيز هستند.اينجانب به عنوان دبيركل يك حزب سياسي و مدير مسوول يك روزنامه سراسري در جمهوري اسلامي ايران معتقدم احزاب سياسي در سراسر جهان با هر ماهيتي و رسانه‌هاي جمعي به عنوان ستون‌هاي اصلي دموكراسي بايد اين اقدام غيرقانوني دولت امريكا را در نظر داشته و با صداي بلند آن را محكوم كنند.امريكا برخلاف ادعايش در حال فريب افكار عمومي است و تحريم‌هاي اقتصادي آن، با هدف محروم‌سازي مردم ايران از دريافت كمك‌هاي بين‌المللي و حتي خريد اقلام و تجهيزات پزشكي طراحي شده و در حال اجراست. از اين‌رو دولت ايالات متحده امريكا بايد موانعي كه بر سر راه توسعه سلامت جهاني است را از ميان بردارد و با دست كشيدن از اقدامات لجوجانه خود، به مبارزه با اين ويروس كمك كند. اعتراض‌ روزهاي اخير سركار عالي به سياست‌هاي دولت امريكا در تحريم مردم ايران، اميدبخش بوده‌ است، از اين‌رو اميدوارم اين تلاش‌هاي انسان‌دوستانه با همراهي ساير نمايندگان مدافع واقعي حقوق بشر منجر به برچيده شدن تحريم‌هاي ظالمانه و رساندن دارو و اقلام بهداشتي به مردم ايران براي مبارزه با ويروس كرونا شود. در پايان به عنوان يك معلم علوم سياسي از سركار عالي و تمامي اساتيد دانشگاه‌ كشورهاي مختلف خواهانم دولتمردان را به رعايت وظايف انساني بدون ملاحظه مقاصد و اهداف سياسي، راهنما باشيد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون