• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3237 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت

ثقفي، مسوول روابط عمومي آموزش‌و‌پرورش تهران:

صدا و سيما با آموزش‌و‌پرورش گزينشي برخورد نكند

صدا و سيما به عنوان رسانه ملي در نشست هم‌انديشي رسانه‌اي مورد انتقاد مسوول روابط عمومي آموزش‌و‌پرورش قرار گرفت. ايشان در سخنان خود با ابراز نارضايتي نسبت به عملكرد صدا و سيما در حوزه آموزش‌و‌پرورش گفت: متاسفانه صدا و سيما به ويژه بخش سيما به صورت گزينشي مسايل آموزش‌و‌پرورش را منعكس مي‌كند. رسانه ملي وظيفه دارد كه منصفانه و همه‌جانبه اين مسايل را پوشش دهد البته راديو عملكرد بهتري دارد هرچند خبرنگاران صدا و سيما با برخوردهاي تند و همراه با عصبانيت به طرح مسايل مي‌پردازند اما وقتي ما مواردي را مطرح مي‌كنيم به عنوان مثال مي‌گوييم كه معلمان از رسانه‌اي شدن مطالبات خود گله‌مند هستند باز هم توجهي ندارند و كوچك‌ترين خبر اقتصادي مانند پرداخت معوقات را هم، رسانه‌اي مي‌كنند.
مسعود ثقفي در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش و جايگاه روابط عمومي گفت: ما خود را روابط عمومي ادامه مردم در حاكميت مي‌دانيم نه ادامه حاكميت در مردم. بنابراين آزادي، تحمل و نقادي را لازمه كار خود دانسته و براي نهادينه شدن اين ضرورت‌ها بايد تمرين كنيم و به خود و ديگران فرصت بدهيم. ما از نظر فرهنگي و تاريخي گرفتار معضل پنهان‌كاري هستيم كه بايد براي آن چاره‌اي انديشيد.
اين فعال رسانه‌اي در حوزه آموزش‌و‌پرورش به محدوديت‌ها و معذوريت‌هاي كار رسانه‌اي در اين حوزه اشاره كرد و افزود: حاكميت ملي، امنيت ملي و عفت‌ عمومي سه خط قرمز در فعاليت رسانه‌اي بايد باشد و ما هم با اين معيارها در مجموعه آموزش‌و‌پرورش فعاليت مي‌كنيم.
ثقفي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: روابط عمومي پديده‌اي مدرن است كه وارد جامعه ما شده است و متاسفانه فعالان اين عرصه شناخت درستي از فلسفه و جايگاه و كاركرد اين نهاد رسانه‌اي ندارند. در شرايط فعلي گستردگي رسانه‌ها به ويژه در حوزه سايبري كار را بسيار حساس و دشوار كرده است و حضور مستمر همراه با دقت و هوشياري را مي‌طلبد بنابراين انجام پژوهش و دستيابي به راهكارهاي دقيق و علمي يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است.
مسوول روابط عمومي آموزش‌و‌پرورش شهر تهران در پايان از عملكرد رسانه‌هاي مخالف و منتقد دولت انتقاد كرد و برخورد مغرضانه و به دور از استناد و استدلال آنها با دولت تدبير و اميد را مغاير با اخلاق رسانه‌اي و به دور از انصاف دانست. وي اختصاص صفحه ويژه آموزش‌و‌پرورش در روزنامه اعتماد به نام «مدرسه» را گام موثر براي توسعه و تعميق آموزش‌و‌پرورش در جامعه دانسته و از اين اقدام تجليل كرد. ايشان با نقد اين صفحه خواستار همه‌جانبه‌نگري آن به مسايل آموزش‌و‌پرورش شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون