• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4623 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۸ فروردين

از برگزاري نشست مجازي روز سعدي تا خاموشي پايتخت موسيقي جهان

160 هزارنفر تئاتر «غرور و تعصب» را آنلاين ديدند

گروه فرهنگ وهنر

 

برگزاري نشست مجازي روز بزرگداشت سعدي
به مناسبت روز بزرگداشت سعدي نشست ادبي مجازي با عنوان «سعدي و زندگي حكيمانه» در استانبول برگزار مي‌شود. وابستگي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و نمايندگي بنياد سعدي در استانبول اولين نشست ادبي مجازي خود در سال ۹۹ را با عنوان «سعدي و زندگي حكيمانه» با سخنراني داود اسپرهم - استاد اعزامي وزارت علوم به دانشگاه استانبول- از طريق برنامه لايو اينستاگرام برگزار خواهد كرد. با توجه به شيوع ويروس كرونا در تركيه همانند ساير كشورها، نمايندگي فرهنگي كشورمان در استانبول درنظر دارد برنامه‌هاي فرهنگي و هنري خود را از طريق فضاي مجازي برگزار كند.
استقبال از نمايش آنلاين تئاتر «غرور و تعصب»
در حالي كه طرفداران بي‌شمار تئاتر در خانه گير كرده‌اند و قادر به حضور در اجراهاي زنده در مكان‌هاي سنتي اجراي تئاتر نيستند، نمايش آنلاين تئاتر موزيكال «غرور و تعصب» با اقبال روبه رو شد.به گزارش مهر و به نقل از گاردين، بيش از ۱۶۰ هزار نفر از ۱۴ كشور مختلف به تماشاي نمايش «غرور و تعصب» به صورت آنلاين نشستند.اين تماشاگران در دوران شيوع كرونا از كشورهاي مختلف از جمله امريكا، ايتاليا، سنگاپور، استراليا، آلمان و انگلستان روز ۱۰ آوريل نمايش آنلاين رايگان اين اجرا را تماشا كردند. در مقايسه بايد گفت يك سالن تئاتر برادوي ۱۲۵۰ صندلي دارد.«استريمينگ موزيكال» نمايش آنلاين اين موزيكال را برعهده داشت. افتتاحيه اين رويداد به صورت آنلاين به ميزباني لورا اوسنس نامزد ۲ جايزه توني برگزار شد.قرار است يك نمايش موزيكال ديگر با عنوان «با هري ازدواج كن» نيز در يكي دو هفته آينده به صورت آنلاين نمايش داده شود.هم «غرور و تعصب» و هم «با هري ازدواج كن» توسط تام پالوم براي استريم كردن نمايش‌هاي موزيكال تهيه شده‌اند. اين سرويس استريم اقتباس پل گوردون از «اما» نوشته جين آستن را نيز در دسترس مخاطبانش قرار مي‌دهد.
«كرونا» پايتخت موسيقي جهان را هم خاموش كرد
مقامات اتريش انتظار داشتند سال ۲۰۲۰ را به گراميداشت دويست و پنجاهمين سالروز تولد «بتهوون» موسيقيدان مشهور آلماني كه در «وين» درگذشت، اختصاص دهند، اما «كرونا» پايتخت موسيقي جهان را نيز در سكوت فرو برده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون