• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4624 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۳۰ فروردين

سيل كرمان را درنورديد

گروه اجتماعي

 بايد همه فن حريف مي‌شديم كه با شيوع ويروس كرونا بستر اين همه ‌فن حريفي فراهم شد. قبلا در ايران زلزله و سيل از جمله بلاهاي طبيعي بود كه غافلگيرمان مي‌كرد اما حالا در حالي كه بايد مراقب شيوع كرونا باشيم با اين بلاهاي طبيعي دست و پنجه نرم مي‌كنيم. در شمال‌غربي ايران زلزله مردم كرونا زده را دچار بحران كرد و حالا اهالي استان كرمان علاوه بر دست و پنجه نرم كردن با كرونا بايد از پس سيل هم برآيند.
براساس آنچه فرماندار كرمان اعلام كرده تاكنون و بر اثر سيل اخير 18 ميليارد تومان خسارت به كشاورزان وارد شده است.
فرماندار كرمان با بيان اينكه بيشترين خسارت سيل در اين شهرستان به بخش شهداد وارد شده است، گفت: براساس برآورد اوليه تا اين لحظه سيل به بخش كشاورزي شهداد ۱۸ ميليارد تومان خسارت وارد كرده است.
علي بابايي در اين باره به ايرنا در حاشيه مناطق سيل‌زده شهداد افزود: يكي از مشكلات در بخش شهداد اين است آب‌هايي كه از ارتفاعات سيرچ و كوهپايه سرازير مي‌شوند، به مناطق جهر و شهداد ورود پيدا مي‌كنند و در پي بارش‌هاي شب گذشته، آب به سمت تكاب‌هاي جنوبي و روستاهاي اميرآباد و شفيع‌آباد سرازير و وارد مزارع و منازل روستايي اين منطقه شده است.
او با اشاره به اينكه ۶۰ خانه در روستاي اميرآباد و جهر تحت تاثير سيل قرار گرفته‌اند، گفت: تا اين لحظه سيل به ۸۰۰ هكتار از مزارع و باغات بخش شهداد بين ۲۰ تا ۸۰درصد خسارت وارد كرده است.
فرماندار كرمان از تخريب ۲۲ رشته قنات بين
۴۰ تا صددرصد در روستاهاي متاثر از سيل شهداد خبر داد و افزود: همچنين سيلاب در اين منطقه به ۱۲۰ راس دام سبك و ۱۱ راس دام سنگين خسارت وارد كرده است.
بابايي با اشاره به اينكه روند امدادرساني توسط هلال‌احمر، سپاه، بخشداري و دهياري‌ها در حال انجام است، تصريح كرد: آب و برق روستاي جهر و كشيت در اين سيلاب قطع شده كه آبرساني و برق‌رساني به صورت سيار انجام شده است.
فرماندار كرمان با اشاره به اينكه ۳۰ تير برق بر اثر سيلاب تخريب شده، گفت: بازگشايي راه اندوهجر به روستاي جهر و نسك و حرمك توسط نيروهاي راهداري در حال انجام است.
بابايي با بيان اينكه خوشبختانه سيلاب تلفات جاني نداشته، خاطرنشان كرد: امدادرساني به خوبي در اين مناطق در حال انجام است.
او بيان داشت: بيشترين خسارت سيلاب در شهرستان كرمان به بخش شهداد و روستاهاي آن وارد شده است. در همين حال و به گفته مديركل مديريت بحران استانداري كرمان بر اثر سيل و سيلاب ناشي از بارندگي‌هاي پنجشنبه‌ شب گذشته آب و برق ۲۰ روستاي اين استان در مناطق شهداد و گلباف همچنان قطع است و نيروهاي امدادي در حال امداد رساني به ساكنان اين روستاها هستند.
مجيد سعيدي در اين باره به ايرنا توضيح داد: به دستور استاندار كرمان نيروهاي امدادي از ساعت يك بامداد جمعه باوجود بارش باران در مناطق شهداد و گلباف حضور يافتند و به علت تخريب زيرساخت‌هاي جاده‌اي و باتلاقي شدن اطراف روستاهاي محاصره در سيلاب كه تردد را دچار اختلال كرده بود از طريق خودروهاي كمك‌دار و سنگين و گاهي هوايي اقدام به تامين نيازهاي اوليه ساكنان روستاهاي در محاصره سيل از جمله آب، غذا، پتو و چادر كردند.
او همچنين درباره وضعيت راه‌هاي اين منطقه و آثار سيل بر آنها گفت: راهداري موفق به گشودن راه‌هاي اصلي ارتباطي به اين مناطق شده و تلاش در جهت رفع مشكلات راه‌هاي فرعي براي دسترسي به اين روستاها همچنان
 ادامه دارد.
سعيدي اضافه كرد: البته تا باز شدن مسيرهاي ارتباطي مسدود شده از طريق بالگردهاي نيروي انتظامي و هلال‌احمر كمك‌هاي امدادي به
۷ روستايي كه نسبت به ديگر روستاهاي همجوار وضعيت اضطراري بيشتري دارند، ادامه دارد.
اما در اين وضعيت سرپرست پليس راه جنوب استان كرمان گفت: محورهاي ارتباطي اين منطقه با وجود بارش باران همچنان باز و تردد در آنها جريان دارد.
سرهنگ علي رضايي در گفت‌وگو با ايرنا توضيح داد: باتوجه به بارندگي‌هاي اخير، تردد در تمامي محورهاي حوزه پليس راه جنوب استان كرمان جريان دارد.
او همچنين افزود: سه محور فرعي روستايي مظفرآباد-قلعه‌گنج، محور بيژن‌آباد-قلعه‌گنج و آبسردوئيه-كهنوج كه بر اثر بارش‌هاي گذشته مسدود شده بودند همچنان مسدود بوده و تردد از طريق محورهاي جايگزين
جريان دارد.
سرپرست پليس راه جنوب استان كرمان به شهروندان توصيه كرد: از انجام سفر در اين شرايط باتوجه به بارندگي و امكان بروز مشكلات در تردد و همچنين شرايط كشور از لحاظ ويروس كرونا خودداري و چنانچه سفر ضروري دارند حتما با احتياط كامل و تجهيزات لازم اقدام به سفر كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون