• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4630 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۶ ارديبهشت

نگراني نماينده شيراز از وضعيت شيوع كرونا در اين مركز استان

علي اكبري، نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي گفت: روند شيوع بيماري كرونا در استان فارسي طي ۱۰ روز گذشته سير صعودي داشته است.
اكبري در گفت‌وگو با ايلنا درباره وضعيت شيوع بيماري كرونا در استان فارس و كنترل اين بيماري گفت: در استان فارس تا ۷ الي ۸ روز گذشته بيماري كرونا به خوبي كنترل شده بود اما بعد از اينكه منع رفت و آمدها آزاد شد و ترددها صورت گرفت، سير مبتلايان به كرونا در اين استان زياد شد. او در اين باره افزود: اميدوارم با توجه به اينكه شيراز يكي از ظرفيت‌هاي بالاي پزشكي و بهداشتي در كشور است، بتواند مبتلايان را كنترل كند تا بيماري بيشتر از اين شايع نشود.
نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي در خصوص اينكه اين نگراني وجود دارد كه كادر درمان و پزشكي با توجه به طولاني شدن بيماري دچار فرسودگي و خستگي شوند، عنوان كرد: خوشبختانه شيراز به حالت حاد در استان‌هاي تهران، قم و گيلان نرسيده است؛ اما فرقي نمي‌كند اين نگراني براي كل كشور وجود دارد كه به مرور زمان كادر درمان و پزشكي دچار خستگي شوند كه ما نبايد بگذاريم كار به اينجا برسد.  او تاكيد كرد: براي جلوگيري از خستگي و فرسودگي كادر درمان و پزشكي بايد امكانات در اين حوزه بيشتر و بهتر شود چراكه پزشكان و كادر درماني ما در خط مقدم مبارزه با اين بيماري هستند. 
نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي درباره نگراني شيوع موج دوم بيماري كرونا با توجه به كاهش محدوديت تردد و آمد و شد، گفت: بله، امروز نگراني زيادي براي شيوع موج دوم بيماري كرونا در كشور وجود دارد اما معتقدم كساني كه مي‌توانند از شيوع موج دوم جلوگيري كنند، خود مردم هستند. 
او خاطرنشان كرد: مردم بايد فاصله فيزيكي را رعايت و از ماسك و دستكش استفاده كنند و پروتكل‌هاي بهداشتي براي شست‌وشوي دست‌ها صورت گيرد. مردم مي‌توانند مراقبت‌هاي اوليه را انجام دهند و آخرين نقطه بايد بيمارستان باشد، زماني كه فرد ديگر برايش چاره نيست بايد به بخش‌هاي ويژه منتقل شود.
اين نماينده مجلس شوراي خاطرنشان كرد: امروز مردم از نظر معاش در مضيقه هستند، جمعيت قابل توجهي كارشان دستفروشي و كارگري است و به صورت روزمره معاش‌شان را تامين مي‌كنند اما با شيوع كرونا خانه‌نشين شدند؛ اين وضعيت شايد براي يك هفته و 10 روز قابل قبول باشد اما بيشتر كه بگذرد، قابل قبول نيست و منجر به اتفاقات بدي مي‌شود.
او يادآور شد: بر كسي پوشيده نيست، دولت با محدود منابع رو‌به‌رو است و مي‌دانيم وضعيت درآمدي‌اش چگونه است بنابراين مردم بايد خودشان فاصله فيزيكي را رعايت كنند و وسواس داشته باشند تا به بيماري مبتلا نشوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون