• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4632 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۸ ارديبهشت

از نشست مجازي وزراي 130 كشور تا كمك «تام هنكس» براي ساخت واكسن كرونا

فيلم‌هاي كيارستمي در نت‌فليكس

گروه هنر و ادبيات

 

 

نمايندگان ۱۳۰ كشور از تاثير كرونا بر فرهنگ گفتند

اولين نشست مجازي وزراي فرهنگ كشورهاي عضو يونسكو با موضوع تاثير كوويد ۱۹ بر فرهنگ و هنر جهان با حضور جمعي از وزراي فرهنگ كشورهاي جهان و نمايندگان آنها برگزار شد. محمدرضا بهمني، رييس مركز فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان نماينده وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين اجلاس شركت كرد و اقدامات فرهنگي و هنري ايران براي مقابله با بيماري كرونا را تشريح كرد و در بخش ديگري از اين اجلاس كه بيش از ۱۳۰ وزير و معاون وزير فرهنگ حضور آنلاين داشتند، برخي ديگر از وزراي فرهنگ كشورهاي مختلف به ارايه نظرات و اقدامات خود در زمينه تاثيرات ويروس كرونا بر بخش فرهنگ و هنر كشور خود پرداختند.

 

كمك «تام هنكس» براي ساخت واكسن كرونا

«تام هنكس» و همسرش براي كمك به ساخت واكسن جهت مقابله با ويروس كرونا، خون و پلاسماي خود را براي تحقيقات در اين زمينه اهدا كردند. به گزارش ايسنا به نقل از ددلاين، اين بازيگر برنده اسكار به همراه همسرش در اوايل ماه مارس و زماني كه براي بازي در فيلم زندگينامه «الويس پريسلي» در استراليا به سر مي‌بردند مبتلا به ويروس كرونا شدند و پس از گذراندن مراحل درماني و قرنطينه در اواخر مارس به لس‌آنجلس بازگشتند و حالا خون و پلاسماي خود را براي كمك به تحقيقات ساخت واكسن كرونا اهدا كرده‌اند.

فيلم‌هاي كيارستمي در نت‌فليكس جاي گرفتند

در حالي كه هفته پيش اعلام شده بود نت‌فليكس امتياز پخش شماري از آثار كلاسيك را در اختيار گرفته است، اكنون روشن شد فيلم‌هاي بلند عباس كيارستمي نيز در اين ميان جاي دارند. به گزارش مهر به نقل از اسلش، نت‌فليكس از طريق قراردادي كه با «MK۲ فيلمز» انعقاد كرده امتياز نمايش شماري از فيلم‌هاي مطرح كلاسيك جهان را به دست آورده است كه دربرگيرنده فيلم‌هاي عباس كيارستمي نيز مي‌شود. در كتابخانه كلاسيك نت‌فليكس آثاري از عباس كيارستمي، چارلي چاپلين، باستر كيتون و... جاي گرفته كه شامل ۵۰ عنوان از مهم‌ترين فيلم‌هاي كلاسيك جهان خواهد بود. «MK۲ فيلمز» از تهيه‌كنندگان يا توزيع‌كنندگان بيش از ۶۰۰ عنوان فيلم كلاسيك است. اين فيلم‌ها از ۲۴ آوريل (۵ ارديبهشت) در دسترس عموم قرار گرفته‌اند. البته فهرست كامل اين فيلم‌ها اعلام نشده اما پيش‌تر اعلام شده بود فيلم‌هايي از الن رنه، كيشلوفسكي و تروفو در اين فهرست جاي دارند.

 

«جان سندفورد» با «طعمه» جديد پرفروش شد

جديدترين جلد از سري رمان‌هاي «طعمه» نوشته «جان سندفورد» در فهرست هفتگي نشريه نيويورك‌تايمز جا گرفت. به گزارش ايسنا، رمان «طعمه نقاب‌دار» به قلم «جان سندفورد» ‌نويسنده پرفروش و روزنامه‌نگار سابق امريكايي كه سي‌امين جلد از سري داستان‌هاي «طعمه» اين نويسنده محسوب مي‌شود، در جديدترين فهرست از پرفروش‌هاي داستاني جلد سخت نشريه نيويورك‌تايمز در جايگاه دوم قرار گرفت. در رمان «طعمه نقاب‌دار» داستان درخواست سياستمداران ايالات متحده از «لوكاس ديونپورت» براي تحقيق درباره فردي كه كودكان‌شان را تهديد مي‌كند، روايت مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها