• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4632 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۸ ارديبهشت

سردار زاهديان اعلام كرد

جمع‌آوري معتادان متجاهر از چند روز آينده

رييس پليس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا از جمع‌آوري مجدد معتادان متجاهر خبر داد و گفت: اين معتادان در ابتدا به مراكز ماده ۱۶ كرونايي مي‌روند و بعد از ۱۴ روز به مراكز ماده ۱۶ اصلي منتقل مي‌شوند.
به گزارش مهر، سردار مسعود زاهديان، رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا در گفت‌وگوي تلويزيوني اعلام كرد كه براساس هماهنگي‌هاي انجام شده مقدمات جمع‌آوري معتادان متجاهر در سطح تهران و مراكز استان‌ها به تصويب ستاد ملي مقابله با كرونا رسيده است.
او در اين باره افزود: مراكز قرنطينه‌اي براي نگهداري اين معتادان پيش‌بيني شده است و مسوولان در حال تجهيز كردن اين مراكز هستند تا در روزهاي آينده جمع‌آوري معتادان شروع شود.
رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا افزود: براساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده بين ۱۷ تا ۱۸ هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران وجود دارد كه البته اين آمار در گردش است يعني در فصول مختلف آمار كم و زياد مي‌شود.
او تصريح كرد: مراكز ما گنجايش ظرفيت ۱۵ هزار معتاد متجاهر را دارد كه البته اين را هم بگويم ناجا تنها وظيفه جمع‌آوري معتادان را دارد و سازمان بهزيستي، شهرداري و سازمان زندان‌ها بايد براي نگهداري و درمان معتادان اقدام كنند.
زاهديان ادامه داد: مراحل جمع‌آوري معتادان متجاهر به اين صورت است كه در ابتدا اين معتادان به مراكز غربالگري كه توسط سپاه رسول‌الله راه‌اندازي شده، مي‌روند و سپس در آنجا هم از نظر نوع اعتياد و هم از نظر مبتلا بودن به بيماري كرونا مورد بررسي قرار مي‌گيرند.
او افزود: اگر مبتلا به كرونا بودند كه در مراكز جداگانه نگهداري مي‌شوند و در غير اين صورت به مراكزي كه نام آنها مركز ماده ۱۶ كرونايي است منتقل مي‌شوند. معتادان در اين مركز ۱۴ روز مي‌مانند و بعد از اينكه مجدد از آنها تست گرفته شود به مراكز اصلي ماده ۱۶ منتقل مي‌شوند.
اين مقام انتظامي كشور همچنين گفت: ذكر اين نكته ضروري است كه جمع‌آوري كارتن‌خواب‌ها به عهده شهرداري‌هاست و پليس در اين زمينه هيچ نقشي ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها