• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4640 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت

به نفع مردم توافق كنيد

فاطمه ذوالقدر

روزهايي كه با عنوان روزهاي بحران كرونا از سر مي‌گذرانيم با خود الزاماتي به همراه آورد از جمله لزوم در خانه ماندن، تعطيلي فيزيكي مدارس و رواج يافتن كار از خانه و همچنين ارايه خدمات به صورت آنلاين. نقطه مشترك همه اين الزامات تازه، نياز به دسترسي به اينترنت بوده و هست و حالا مشخص مي‌شود كه زيرساخت ارتباطي تا چه اندازه براي شهروندان اهميت دارد. 

همين حالا جمعيت ميليوني دانش‌آموزان در سراسر كشور بايد براي اتصال به بدنه رسمي آموزش، به اپليكيشن شاد دسترسي داشته باشند و اين در حالي است كه حتي در تهران هم بسياري از آنها از سرعت پايين اينترنت گلايه دارند، والدين مي‌گويند فرزندانشان پاي اين كندي‌ها و سختي‌هاي استفاده از ابزار آنلاين خسته مي‌شوند. حالا به اين موضوع، پست و بيمه و آموزش دانشگاهي و مانند اينها را هم اضافه كنيد. در اين شرايط كه بايد بستر اينترنت تبديل شود به راه چاره مردم براي كمتر قرار دادن خود در مكان‌هاي عمومي، مي‌بينيم كه همچنان مشكل فركانس‌هاي 700 و 800 كه در دست صدا و سيما مانده و وزارت ارتباطات خواستار آزادسازي آن براي كمك به بالا رفتن سرعت اينترنت است، ادامه دارد. 
اين اختلاف‌نظر بر سر آزاد كردن يا نكردن فركانس‌هاي مورد نظر، موضوعي نيست كه بتوان با اجبار يكي از دو طرف از كنارش گذشت، اين بحث نيازمند تعامل و ارتباط اين دو نهاد است كه بايد با كمك ساير اشخاص و نهادها برطرف شود. پيش از اين سابقه اختلاف ميان صدا و سيما و وزارت ورزش و جوانان بر سر حق پخش را هم داشتيم كه با جلسات مختلف و دخالت كميسيون فرهنگي و فراكسيون ورزش حل شد و حالا دوباره زمان آن رسيده است كه دو طرف به نفع خير عمومي با هم طرف مذاكره شوند و مشكلات‌شان را از ميان بردارند. 
تا پايان كار مجلس چيزي نمانده است، اميد ما اين است كه شايد كميسيون فرهنگي با كميته مربوطه‌اش يعني كميته فضاي مجازي بتواند نقشي در شكل‌گيري اين تعامل داشته باشد. يادمان باشد كه هدف صدا و سيما و هدف وزارت ارتباطات نهايتا رضايت مردم است، همه يك هدف را دنبال مي‌كنيم؛ اينكه به صورت ويژه در اين روزهاي كرونايي كه مردم بيشتر از هر زمان ديگري در خانه ماندند و رعايت كردند، ما هم بتوانيم زمينه را براي راحتي و آسايش بيشتر آنها فراهم كنيم، وظيفه داريم به دانش‌آموزان اين امكان را بدهيم كه با آسودگي از اينترنت براي آموزش استفاده كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون