• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4660 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ خرداد

از اعتراض پوراحمد به انتشار غيرقانوني فيلمش تا همدردي اسكار با سياهپوستان امريكا

انتشار ديوان اشعار امام (ره) به زبان بنگالي

كيومرث پوراحمد: با دزدي فرهنگي همراه نشويد

در پي اكران غيرقانوني فيلم «تيغ و ترمه» در برخي از سايت‌ها، كيومرث پوراحمد، نويسنده و كارگردان اين فيلم در پيام كوتاهي از مردم خواست اين فيلم و همه فيلم‌هاي ديگري كه به صورت آنلاين اكران شده‌اند از طريق سايت‌هاي رسمي ببينند. او در اين پيام كوتاه گفت:«دوستان سلام. آخرين فيلم من «تيغ و ترمه» همين چند روز پيش اكران آنلاين شده و به سرعت دزدي و در كانال‌هاي خارجي ارايه شده است. مي‌توانيد اين فيلم را از طريق دو سايت رسمي كه در تبليغات‌مان هم اعلام شده با 15 هراز تومان بخريد و ببينيد. متاسفانه اين سايت‌هاي غيرقانوني براي حاصل رنج گروه بزرگ سازنده فيلم، اهميت قائل نيستند و دزدي فرهنگي مي‌كنند و فيلم را غيرقانوني و به نصف قيمت مي‌فروشند. از شما مي‌خواهم به حرمت سينما و فرهنگ با اين دزدي فرهنگي همراه نشويد و نه فقط «تيغ و ترمه» بلكه همه فيلم‌هايي كه اكران آنلاين دارند را از طريق سايت‌هاي رسمي نمايش فيلم‌ها ببينيد و نه سايت‌هاي غيررسمي.»

 

ديوان اشعار امام (ره) به زبان بنگالي منتشر شد

در آستانه سي و يكمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) كتاب ديوان اشعار امام خميني(ره) به زبان بنگالي منتشر شده است. اين كتاب توسط عيسي شاهدي ترجمه شده و در آن ۱۱۸ رباعي، ۱۴۸ غزل، دو قصيده، دو مسمط و يك ترجيع‌بند آورده شده است. مترجم در مقدمه اين اثر نوشته است: همگان امام خميني(ره) را به عنوان يك شخصيت سياسي و ديني مي‌شناسند اما ايشان يك عارف و يك شاعر نيز بوده و شخصيت ايشان ميان رهبران جهان بي‌نظير است. در بخشي از اين كتاب زندگي‌نامه امام خميني(ره) به صورت مختصر ذكر شده است. مترجم در بخشي از مقدمه خود اين نكته را نيز افزوده كه تمام تلاش خود را براي درك مضامين و مفاهيم عميق عرفاني به ‌كار برده اما اينكه تا چه حد موفق شده است را تنها خدا مي‌داند و او تلاش كرده از شاعران و عارفان مختلف نيز كمك بگيرد تا بتواند اين اثر را به شكل مطلوب ترجمه كند. ديوان اشعار امام خميني(ره) به زبان بنگالي توسط انتشارات رودلا و با قيمت ۶۰۰ تاكا منتشر شده است.

 

همدردي آكادمي اسكار با جامعه سياهپوستان امريكا

در پي قتل «جورج فلويد» شهروند امريكايي و سياهپوست به دست پليس اين كشور كه با اعتراضات سراسري همراه شده، آكادمي اسكار نيز به اين موضوع واكنش نشان داد. به گزارش ايسنا در پيامي كه از سوي آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي اسكار در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده، آمده است:«مرگ جورج فلويد براي هيچ فردي قابل پذيرش نيست. ما با همبستگي در كنار اعضاي سياهپوست آكادمي، همكاران، داستان‌سرايان، هنرمندان و همه مردم سياهپوست در سراسر كشور ايستاده‌ايم چراكه مي‌دانيم، جان سياهپوستان اهميت دارد. آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي اسكار نيز براي رسيدن به عدالت با ديگران همصدا مي‌شود. ما بايد نور روشن‌تري روي مساله نژادپرستي بتابانيم و نقش خود را براي گذر از اين مقطع ايفا كنيم.» مرگ «جورج فلويد» شهروند سياه‌پوست و بي‌دفاع توسط پليس امريكا موجي از اعتراضات سراسري را در امريكا و برخي ديگر كشورها ايجاد كرده است. آكادمي اسكار نيز در چند سال گذشته به ناديده ‌گرفتن حقوق هنرمندان سياهپوست و ديگر اقليت‌هاي نژادي در جمع نامزدها و برندگان جوايز سينمايي اسكار متهم شده است و تلاش كرده با وضع قوانين جديد و افزايش شمار اعضاي سياهپوست از اين اعتراضات بكاهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون