• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4660 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ خرداد

پيدا و پنهان

كاهش 34درصدي قدرت خريد مردم نسبت به سال 90 

بر اساس بررسي‌هاي مركز پژوهش‌هاي مجلس، درآمد سرانه كشور از سال 1390 تا سال 1398، كاهش 34 درصدي داشته است. در واقع، به‌رغم افزايش درآمد اسمي خانوارها قدرت خريد هر فرد ايراني نسبت به سال 1390 حدود يك‌سوم كاهش يافته است. بازوي كارشناسي مجلس پيش‌بيني كرده است كه در صورت تحقق رشد اقتصادي 8 درصدي از سال 1399 به بعد، حداقل به 6 سال زمان نياز خواهد بود تا به سطح درآمد سرانه سال 1390 بازگرديم.


«هپكو» به دولت بازگشت

پس از دو بار واگذاري ناموفق شركت هپكو به بخش خصوصي‌، اين شركت بر اساس مصوبه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد، به همراه مالكيت و مديريت به سازمان دولتي ايميدرو (سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران) رسيد. هپكو در سال ۱۳۸۵ به صورت مزايده واگذار شد و خريدار آن شركتي به نام واگن‌سازي كوثر بود. خريداري كه طي دو، سه سال اول، تعهداتش را انجام داد و بعد از آن به دلايل مختلف براي انجام تعهداتش ناتوان ماند. دومين واگذاري در سال ۱۳۹۵ به شركت هيدرواطلس به قيمت ۲۱۶ ميليارد تومان بود كه خريدار جديد نيز در رفع موانع عمده شركت ناكام ماند و در ۱۲ دي‌ماه سال ۱۳۹۶ انصراف خود را از ادامه قرارداد اعلام و درخواست فسخ قرارداد را ارايه كرد.


ادغام ۲ بانك نظامي  در بانك سپه نهايي شد

همزمان با ادغام بانك مهر اقتصاد و حكمت ايرانيان در بانك سپه، رييس كل بانك مركزي از نهايي شدن ادغام موسسه كوثر در اين بانك تا پايان خرداد خبر داد. عبدالناصر همتي همچنين ابراز اميدواري كرد، دو بانك ديگر باقيمانده وابسته به نيروهاي مسلح هم كار ادغام‌شان هر چه سريع‌تر نهايي شود.


افزايش قيمت لوازم خانگي غيرقانوني است

عباس تابش، رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان گفت: توليدكنندگان يا عرضه‌كنندگان حق تغيير قيمت در بازار را بدون مجوز و خارج از ضابطه ندارند و در صورت افزايش قيمت منتظر برخورد قانوني باشند. وي افزود: افزايش قيمت‌هاي لوازم خانگي بدون انجام فرآيند‌ها مورد قبول نيست و بر اساس مصوبه ستاد تنظيم بازار حتما ذي‌نفعان و متصديان اين حوزه بايد امروز و فردا با همراه داشتن اسناد و مستندات لازم به سازمان حمايت مراجعه كنند و اگر تغيير قيمتي تاييد شود، حتما اعمال خواهيم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون