• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4661 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۷ خرداد

دروغ‌هاي فضاي مجازي را باور نكنيد

اشاره: در «اعتماد» سه‌شنبه 13 خرداد، گفت‌وگويي با آقاي نعمت احمدي با موضوع قتل تاسف‌بار رومينا صورت گرفت كه در آن مصاحبه شونده به تصميم و عملكرد قاضي مرتبط با پرونده رومينا انتقاد وارد كرد و گفت «قاضي صلاح رومينا را در نظر نگرفت». آنچه در زير مي‌خوانيد جوابيه روابط عمومي دادستاني گيلان است به اين مصاحبه و اين رويكرد.
روابط عمومي دادستاني عمومي و انقلاب مركز استان گيلان با انتقاد از مطالب منتشره بدون توجه به محتويات پرونده، منتشره در يكي از رسانه‌ها در خصوص پرونده قتل رومينا تصريح كرد: اخيرا افرادي بدون آگاهي از جزييات پرونده قضايي و بر اساس حدس و گمان و تكيه بر شنيده‌ها موضوعاتي را مطرح مي‌كنند كه با واقعيات انطباق ندارد.

روابط عمومي دادستاني گيلان به اظهارنظرهاي بدون مبنا و به دور از واقعيات و اتهام‌زني اشاره و تاكيد كرده: صرف داشتن تحصيلات حقوقي و بدون اطلاع از اصل ماجرا براي اظهارنظر در موضوعات قضايي كافي نيست. دادستاني گيلان با اشاره به برخي گمانه‌زني‌ها درباره چرايي تحويل رومينا به والدينش اضافه كرده: بازپرس پرونده با علم به فقدان سابقه كيفري مادر و پدر و احراز صلاحيت والدين براي نگهداري اين دختر 14 ساله و همچنين برخورد مهربانانه و صميمانه فارغ از هرگونه بدرفتاري با او، بر اساس قانون رومينا را به مادر و پدرش تحويل داد در واقع دليلي براي تحويل ندادن دختر به خانواده در آن زمان وجود نداشت. دادستاني گيلان همچنين مطالب مطرح شده در برخي رسانه‌ها مبني بر عدم تمايل رومينا به همراهي با خانواده‌اش را كذب خواند و تاكيد كرد: اينكه گفته شده اين دختر با ترس از كشته شدن توسط پدرش حاضر نبود به خانه برگردد، صحت ندارد و همه اين مطالب با قتل رومينا به دروغ در فضاي مجازي انتشار يافته است.  (گفتني است مادر رومينا نيز در گفت‌وگو با رسانه‌ها هرگونه درخواست رومينا براي بازنگشتنش به خانه پدر و مادر را تكذيب كرده است.) 
دادستاني مركز استان گيلان در پايان تاكيد كرده: با تاكيد رييس محترم قوه قضاييه پرونده با فوريت و به دور از هر گونه فضاسازي رسانه‌اي و بر مبناي قانون در جريان رسيدگي قرار گرفته است و نتايج آن نيز به اطلاع عموم خواهد رسيد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون