• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4671 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۳۱ خرداد

ويژه

بانك ‌پاسارگاد از بيماران اوتيسم حمايت مي‌كند

اوتيسم نام يك بيماري با اختلالات اجتماعي است كه علاوه بر هزينه‌هاي مالي، خانواده‌ها را نيز با مشكلاتي مواجه كرده است. اوتيسم يا درخودماندگي، نوعي اختلال رشدي است كه با رفتارهاي ارتباطي و كلامي غيرطبيعي مشخص مي‌شود. علائم اين اختلال تا پيش از سه‌ سالگي بروز مي‌كند و علت اصلي آن هنوز ناشناخته است. اين اختلال بر رشد طبيعي مغز در حيطه تعاملات اجتماعي و مهارت‌هاي ارتباطي تاثير مي‌گذارد. كودكان و بزرگسالان مبتلا به اوتيسم، در ارتباطات كلامي و غيركلامي، تعاملات اجتماعي و فعاليت‌هاي مربوط به بازي، مشكل دارند. اين اختلال، ارتباط با ديگران و دنياي خارج را براي آنان دشوار مي‌سازد. درمان اين بيماري يا كنترل آن علاوه بر هزينه‌هاي فراوان، مشكلات زيادي را براي خانواده‌ها ايجاد كرده‌ كه آنها را نيازمند به حمايت و همراهي از سوي سازمان‌ها و نهادها كرده است. بانك ‌پاسارگاد در راستاي ايفاي مسووليت‌هاي اجتماعي خود، با همكاري انجمن اوتيسم ايران اقدامات ارزشمندي را براي كاهش دردها و آلام اين گروه از افراد جامعه انجام داده است؛ اقداماتي كه بي‌شك براي سامان دادن وضعيت اين افراد و ايجاد زمينه براي رسيدگي بهتر از آنها مي‌تواند بسيار موثر باشد. راه‌اندازي سامانه ثبت‌نام (رجيستري) افراد داراي اوتيسم يكي از اين اقدامات ارزشمند است. اين سامانه به آدرس irautism.ir مي‌تواند مشكل نبود آمار صحيح از بسياري از بيماري‌ها و اختلالات به‌ويژه اختلال طيف اوتيسم را برطرف نمايد. در حقيقت سامانه رجيستري بعد از سال‌ها برنامه‌ريزي و تلاش سرانجام با كمك شركت فناپ از شركت‌هاي گروه مالي پاسارگاد محقق شد. اين سامانه داراي امتيازات زيادي از‌جمله تسهيل در معافيت از نظام وظيفه، يافتن كودكان گمشده داراي اوتيسم و ارايه بيمه سلامت و تكميلي و ديگر خدمات آموزشي با تاييد انجمن اوتيسم است. مزيت بسيار خوبي كه سامانه ثبت‌نام دارد، اتصال اين سامانه به نيروي انتظامي (ناجا) است. متاسفانه ميزان گمشدن كودكان اوتيسم به‌شدت بالاست، زيرا اين گروه از افراد درك درستي از فضا و اطرافيان ندارند و اين مساله كه كودكان در جامعه طيف اوتيسم رها و گم مي‌شوند، بسيار شايع است و يافتن آنان يكي از پرآسيب‌ترين مشكلات خانواده‌هاي آنان است.
خدمات ديگري كه از طريق سامانه رجيستري به افراد داراي اوتيسم ارايه مي‌شود، خدمات آموزشي و توانبخشي است. البته ارايه خدمات با شرايط ويژه به خانواده‌هايي صورت مي‌گيرد كه عضو رسمي انجمن باشند و قبلا خانواده به صورت كامل از منظر مددكاري اجتماعي مورد ارزيابي قرار گرفته‌ شده ‌باشد تا بتوان خدمات مشخصي را به آنها ارايه داد. بخش ديگري از خدمات كه در حال تدوين است مربوط به خدمات آموزشي است. زماني‌كه فرد داراي اوتيسم وارد مراكز آموزشي در دوران دبستاني و پيش‌دبستاني مي‌شود، اطلاعات مربوط به فرد اوتيسم به دقيق‌ترين شكل در اختيار آموزش و پرورش قرار مي‌گيرد تا روند ثبت‌نام و پذيرش كودكان اوتيسم با دقت نظر بيشتر و طبق استانداردهاي جهاني انجام شود.
بسياري از خانواده‌هاي جامعه اوتيسم، تحت پوشش بيمه هستند اما متأسفانه خدمات توانبخشي تحت پوشش بيمه سلامت و تكميلي نيست. در اين زمينه نيز بانك‌ پاسارگاد اعلام آمادگي كرده است تا درصورتي‌كه اطلاعات كامل افراد در سامانه موجود باشد و مورد تاييد انجمن قرار گيرند، تحت پوشش خدمات بيمه‌هاي تكميلي قرار خواهند گرفت. از ديگر اقدامات در خور توجه كه با حمايت بانك ‌پاسارگاد و با همكاري انجمن اوتيسم انجام شده است، راه‌اندازي نخستين سامانه كشوري مشاوره تلفني اوتيسم (هلپ‌لاين) با شماره 02148085 است. اين شماره، با 30 خط تلفن است كه حتي افراد در خارج از ايران نيز مي‌توانند با آن تماس بگيرند. اين سامانه كشوري از صبح تا عصر و در مراحل بعدي به صورت شبانه‌روزي، نيازهاي مشاوره‌اي خانواده‌هاي داراي كودك اوتيسم را پاسخگو خواهد بود. ارايه خدمات مشاوره تلفني در خصوص اين بيماري به‌صورت رايگان انجام مي‌‌شود. نكته قابل تأمل ديگر اين است كه انجمن اوتيسم ايران با همكاري بانك‌ پاسارگاد، 3000 بسته معيشتي، حمايتي، ضدعفوني و بهداشتي را بين خانواده‌هاي بيماران اوتيسم در سراسر كشور توزيع كرده است كه در نوع خود قابل توجه است.

بانك تجارت در گزارش تفسيري  از فروش املاك و دارايي‌ها خبر داد

 به نقل از كدال نگر بورس ۲۴، بانك تجارت در گزارش تفسيري اعلام كرد، زيان انباشته بانك در سال ۱۳۹۸، ۲‌درصد كاهش يافت، فروش سودآور سرمايه‌گذاري‌ها، فروش املاك و دارايي‌ها، از برنامه‌هاي مهم بانك است. گفتني است نقدينگي بانك در ارديبهشت ‌ماه ۱۳۹۹ به‌طور ميانگين 289000 هزار ميليارد ريال بالغ شده است.
چشم‌انداز /اهداف /برنامه‌ها 
افزايش سرمايه ۳۹۰‌درصدي از محل تجديد ارزيابي دارايي‌ها علاوه بر تبديل كردن بانك به بزرگ‌ترين شركت بورسي، موجب فراهم‌شدن زمينه خروج بانك از شموليت ماده ۱۴۱ اصلاحيه قانون تجارت در پايان سال ۱۳۹۷ شد؛ لذا در راستاي تداوم اين امر و توجه به سوددهي بانك، تا پايان سال ۱۳۹۸زيان انباشته بانك حدود ۲‌درصد كاهش يافت كه البته بانك به منظور ادامه اين روند برنامه‌هاي مبسوطي را تدوين كرده است
بانك تجارت به سوددهي رسيد
به گزارش كدال نگر 24، بانك تجارت در 12 ماهه منتهي به اسفند 1398 مبلغ 9 ريال به ازاي هر سهم سود محقق كرده است، اين در حالي است كه در سال 1397 به‌ازاي هر سهم 25 ريال زيان داشت. در اين دوره سود وجه التزام تسهيلات اعطايي 7درصد  نسبت به سال 1397 رشد داشته است. جمع‌ درآمدهاي بانك نيز 29‌درصد رشد داشته است. سهم بانك از درآمد درآمدهاي مشاع نيز رشد بسيار خوب 224‌درصدي داشته است. سود حاصل از سرمايه‌گذاري‌ها نيز 610 درصد رشد داشته است. سود تلفيقي هر سهم نيز 43 ريال مي‌باشد كه در سال 97 مبلغ 5 ريال زيان داشت. بانك در سال 1398 حدود 989 ميليارد تومان سود خالص تلفيقي داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون