• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4680 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۰ تير

پيشخوان

حمايت رييسي از گزارشگران فساد

سيدابراهيم رييسي، رييس قوه قضاييه جمهوري اسلامي روز گذشته در جريان نشست شوراي عالي قضايي بار ديگر حمايت خود از گزارشگران فساد را اعلام كرد. براساس آنچه مركز اطلاع‌رساني قوه قضاييه منتشر كرده، رييسي در جريان اين نشست درباره توجه به مردم و حمايت از گزارشگران فساد و ناهيان از منكر به‎ عنوان يكي از فرامين رهبري به دستگاه قضا،به ناهيان از منكر اطمينان داد هرگاه مانع از بروز يا تداوم انجام منكري شدند ازسوي قوه قضاييه پشتيباني خواهند شد. رييس قوه قضاييه همچنين گفت كه «دستگاه قضايي از گزارشگران فساد براي افشا و اعلام مفاسد اداري و اقتصادي حمايت حقوقي و قانوني خواهد كرد و اجازه نخواهد داد احدي متعرض آنها شود.»

اعرافي بار ديگر مدير حوزه‌هاي علميه شد

در جلسه شوراي عالي حوزه‌هاي علميه كه اولين جلسه رسمي دوره هشتم اين شورا بود و با حضور اعضاي اين شورا يكشنبه شب در دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم برگزار شد، آيت‌الله عليرضا اعرافي به مدت 4 سال ديگر با اتفاق آراي اعضاي شوراي عالي حوزه‌هاي علميه به عنوان مدير حوزه‌هاي علميه انتخاب شد. براساس آنچه ايسنا منتشر كرده همچنين در جريان اين جلسه، آيت‌الله سيدهاشم حسيني بوشهري نيز به اتفاق آرا به عنوان دبير شوراي عالي حوزه‌هاي علميه و آيت‌الله جواد مروي به عنوان دبير دوم اين شورا انتخاب شدند. رحيميان نيز به عنوان مسوول دبيرخانه شوراي عالي حوزه‌هاي علميه انتخاب شد.

 

حمايت سعيد جليلي از دولت حسن روحاني

دومين نشست از سلسله نشست‌هاي «تخصصي مشورتي دولت در سايه» با جمعي از هنرمندان جوان عرصه سينما روزگذشته در دفتر سعيد جليلي، عضو شوراي عالي امنيت ملي برگزار شد كه از او به عنوان يكي از گزينه‌هاي احتمالي انتخابات رياست‌جمهوري 1400 نام برده مي‌شود. او در بخشي از اظهارات خود در اين نشست به حمايت از دولت دوازدهم پرداخت و با اشاره به وظايف سينماگران براي بيان حقايق اظهار كرد:«وقتي با مردم كه صحبت مي‌كرديم، مي‌گفتند ما مي‌دانيم جمهوري اسلامي چقدر براي ما كار كرده است. اتفاقا مي‌خواهم بگويم اينها در جامعه نشاط ايجاد مي‌كند، اميد ايجاد مي‌كند. اين را هم بگويم كه بخشي از اين ۹۵درصد اتفاقا در دوره آقاي روحاني انجام شده و اين‌طور هم نيست كه بگوييم همه اينها قبلا انجام شده است. خود آنها مي‌گفتند كه خيلي از اين خدمات در همين دوره تكميل و كامل شده است. وظيفه ما اين است كه با همان نگاه «تاييد، تصحيح و تكميل» برويم و اينها را به تصوير بكشيم و دولت را تشويق كنيم.»

 

قرارداد تركمنچاي عظيم‌خودرو با مشتريان

دومين جلسه رسيدگي به پرونده شركت عظيم‌خودرو در شعبه سوم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي كاشانكي برگزار شد. در جريان اين جلسه يكي از شاكيان پرونده با انتقاد از شيوه فروش عظيم‌خودرو گفت كه «شيوه بازاريابي به گونه‌اي بود كه نمي‌دانستيم پشت اين سناريوي بازاريابي چه چيزي وجود دارد؛ من قراردادي امضا كردم كه به نوعي قرارداد تركمنچاي است. زماني كه شركت دچار مشكل شد، بنده گفتم تكليف خودروهاي وارداتي چه مي‌شود كه به من گفتند در حال پيگيري هستيم؛ حتي من خواستم پولم را بگيرم، ولي قبول نكردند.» پس از پايان اظهارات طرفين پرونده، قاضي ختم جلسه دادرسي را اعلام و زمان برگزاري جلسه بعدي را دوشنبه هفته آينده اعلام كرد.

 

وام بانكي يا چاه نفت؟

دهمين جلسه رسيدگي به اتهامات ۲۱ متهم كلان ارزي صبح روزگذشته به رياست قاضي مسعودي‌مقام برگزار شد كه در جريان آن هر يك از طرفين پرونده به بيان اظهارات خود پرداختند. بخش قابل‌توجه اين نشست به پرسش و پاسخ متهمان با نماينده دادستان اختصاص داشت. در بخشي از اين دادگاه متهم بصيراني در دفاع از خود و اقداماتش گفت كه «در چندين نوبت در بانك مركزي در جلسات مطرح كردم كه اقدامات‌تان در عمليات پولي و بانكي اشتباه است.» او درباره ارتباطش با «متهم اسدبيگي» گفت:«اسدبيگي با من مراوده‌اي نداشته درحالي كه ادعا شده كه مراوده داشته‌ايم.» اين متهم در ادامه سندي محرمانه را به قاضي پرونده تحويل داد و گفت كه «دو و نيم درصد پول نقد به كشور آورده‌ام كه اسناد آن در بانك مركزي وجود دارد. در جايي از كيفرخواست آمده، من سود 7درصدي مي‌گرفتم؛ كدام سود 7درصدي؟ اسناد آن را ارايه دهند.» اين اظهارات اما ازسوي نماينده دادستان تحمل نشد و او اظهار كرد كه «طوري مطالب‌تان را بيان مي‌كنيد كه انگار چاه نفت داشتيد و در آن حضور پيدا مي‌كرديد و خودتان مي‌فروختيد.»

 

تشكيل فراكسيون مستقلين مجلس يازدهم در آينده نزديك

يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي باتوجه به حضور اكثريت چهره‌هاي اصولگرا در خود تا اينجاي كار فقط و فقط شاهد فعاليت فراكسيون نيروهاي انقلاب به عنوان فراكسيون سياسي در خود است و برخي اظهارات از عدم تشكيل فراكسيون مستقلين در آن حكايت داشت ولي روزگذشته جلال محمودزاده، نماينده مهاباد در مجلس يازدهم در اظهاراتي كه پايگاه خبري مدارا آن را منتشر كرد، گفت: «نمايندگاني كه درمورد عدم تشكيل فراكسيون مستقلين اظهارنظر كردند، نظر شخصي خودشان را بيان كردند. فراكسيون مستقلين تشكيل خواهد شد و حدود ۸۰ نماينده مجلس در آن عضو خواهند شد.» او همچنين بيان كرد:«نمي‌شود گفت كه مجلس يك‌دست شود. مجلس يك‌دست معمولا در تصميم‌گيري‌ها يك‌طرفه عمل خواهد كرد. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون