• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4681 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۱ تير

سينما تعطيل نمي‌شود

مرتضي شايسته

از روز چهار تير ماه با رعايت كليه نكات بهداشتي صاحبان سينما در سراسر كشور اقدام به بازگشايي سالن‌ها كردند. دو فيلم خوب «شناي پروانه» و «خوب و بد جلف؛ ارتش سري» براي مردم به نمايش درآمد و اكران شد. دو فيلمي كه صاحبان آن پذيرفتند در شرايط بسيار سخت مساله اكران را حل كنند كه اين در نوع خودش جاي تقدير و تشكر دارد. 

خصوصا از جناب آقاي رسول صدرعاملي قدرداني مي‌كنيم كه فيلم‌شان را دراين وضعيت اكران كردند. الان چند روزي است كه فيلم‌ها در سينماها نمايش داده مي‌شود و شواهد و قرائن هم نشان مي‌دهد مردم از تماشاي فيلم‌هاي روي پرده استقبال مي‌كنند ضمن اينكه تاكنون رعايت نكات بهداشتي از جانب آنها حيرت‌آور و تحسين‌برانگيز بوده است. اما نكته‌اي كه در اين ميان وجود دارد اينكه بايد ببينيم چقدر از حركت سينمايي و حرفه‌اي و فوق‌العاده صاحبان آثار سينمايي كه راضي شدند در اين شرايط فيلم‌شان نمايش داده شود حمايت مي‌شود. طبيعتا از صداوسيما خصوصا تلويزيون انتظار مي‌رود با پخش تيزرهاي فراوان وارد ميدان شود و مردم را به سينما رفتن و ديدن اين فيلم‌ها تشويق كند. 
از طرف ديگر از شهرداري تهران و ديگر شهرها توقع داريم كه با نصب بيلبورد در نقاط مختلف شهر نشان دهند كه حامي فيلم‌هاي در حال اكران هستند و بازگشايي سينماها و نمايش اين فيلم‌ها را به اطلاع مردم برسانند و بر سر زبان‌ها بيندازند. از تماشاچيان فيلم هم مي‌خواهيم در روزهاي آينده با آرامش كامل و با رعايت كليه نكات ايمني و بهداشتي نسبت به فيلم ديدن اقدام كنند و نشان دهند تماشاگر ايراني بهترين تماشاگر در همه دنيا است. اميدوارم با حمايت همه سينماگران، همه تهيه‌كنندگان پخش‌كنندگان، مسوولان دولتي در وزارت ارشاد اكران اين دو فيلم و فيلم‌هايي كه در آينده به نمايش درمي‌آيد با موفقيت پيش برود و حركت بازگشايي سينما تداوم پيدا كند. معتقدم با رعايت كليه نكات ايمني انشالله سالن‌هاي سينما براي حضور مخاطبان امن خواهد بود و به هيچ‌وجه سينما دوباره درگير كرونا و تعطيلي نخواهد شد چراكه در اين اوضاع بغرنج، نمايش فيلم‌هاي روي پرده وسيله تفريح و سرگرمي مردم ما است. ما بر باز بودن درِ اين خانه اصرار داريم و نسبت به آن حساسيم و همه اهالي سينما تاكيد مي‌كنيم بايد براي سلامتي خود و خانواده‌مان كليه نكات بهداشتي را رعايت كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون