• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4691 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۳ تير

حالا كه نمي‌توان فوتبال را تعطيل كرد

وسواس داشته باشيد

ليگ فوتبال در حال برگزاري است اما همچنان اخبار ترسناكي از آن به گوش مي‌رسد. ديروز مشخص شد آريا برزگر، مهاجم جوان پرسپوليس به كرونا مبتلا شده و همچنين عارف غلامي مشكوك به ابتلاست. دو روز قبل نيز بر اساس اعلام پزشك باشگاه استقلال تست سياوش يزداني نيز مثبت شده بود. اين خبر زماني پيچيده مي‌شود كه بدانيم آريا برزگر همراه با بازيكنان پرسپوليس راهي اردوي تبريز شده بود. سياوش يزداني با نفرات باقي‌مانده استقلال تمرين كرده بود و عارف غلامي در بازي مقابل تراكتور به ميدان رفته بود. 
نكته حائز اهميت در اتفاقات اخير اين است كه كرونا هميشه يك قدم از فوتبال جلوتر بوده. در ابتدا قرار بود با نظارت مستمر و تست‌گيري‌هاي به‌موقع از همراهي بازيكن مبتلا با تيم جلوگيري شود و اجازه داده نشود كه يك فرد ناقل با ساير اعضاي تيم به سفر برود و از همه مهم‌تر بازيكن مبتلا به ميدان برود. با اين حال در طول سه هفته برگزاري مسابقات به‌كرات شاهد چنين اتفاقاتي بوده‌ايم. هنوز معماي بازي كردن حسن بيت‌سعيد مقابل استقلال حل نشده و حالا با نمونه جديدي از آن در بازي استقلال- تراكتور مواجه هستيم. كما اينكه باتوجه به حضور آريا برزگر در تمرين سرخپوشان تمام اين بازيكنان و همچنين بازيكنان ماشين‌سازي در خطر ابتلا قرار گرفته‌اند. اما اين مسائل دير فهميده شده. يعني زماني كه كار از كار گذشته است و ديگر نمي‌توان اقدام پيشگيرانه كرد، بلكه بايد نشست و خداخدا كرد دامنه ابتلاي بازيكنان بيشتر نشود. 
اتفاقاتي كه در سه هفته اخير ليگ رخ داده شرايط پايان دادن به مسابقات بدون برگزاري هفته‌هاي باقي‌مانده را بسيار پيچيده كرده است. قبل از شروع مسابقات بحث فقط سر تعيين تكليف تيم قهرمان بود و تيم‌ها سر سهميه دعوايي با هم نداشتند، اما حالا اوضاع برعكس شده و شايد ديگر هيچ تيمي به قهرمان اعلام شدن سرخ‌ها اعتراضي نكند ولي كدام‌يك از تيم‌ها حاضرند سهميه آسيايي خود را از دست بدهند؟ ضمن اينكه شرايط پايين جدول هم بغرنج شده. قبل از شروع مجدد مسابقات شاهين و پيكان در رده‌هاي سقوط قرار داشتند و حالا پيكان خودش را جدا كرده و گل‌گهر تيم سقوط‌كننده است و بدون ترديد اين تيم حاضر نيست به همين راحتي راهي دسته پايين‌تر شود. 
تيم‌هاي سپاهان، شهر خودرو، فولاد، تراكتور و استقلال تيم‌هايي هستند كه براي كسب سهميه مي‌جنگند. رفتار مربيان اين‌ تيم‌ها در سه هفته برگزاري مسابقات نشان مي‌دهد هيچ كدام حاضر نيستند منافع تيم‌شان به خطر بيفتد. استقلال هنگامي كه جواد نكونام گفت برخي بازيكنان تيمش كرونا دارند و ليگ بايد تعطيل شود، معترض شد. تراكتور وقتي فهميد ممكن است استقلال در بازي شنبه حاضر نشود، اعلام كرد تحت هيچ شرايطي حاضر نيست در زمان ديگري بازي كند. فولاد حالا دو بازي عقب افتاده دارد كه اگر برنده شود رتبه عالي نايب قهرماني را به دست مي‌آورد. همه اينها يعني بايد بي‌خيال تمام كردن ليگ شد و بايد 
هر طور شده مسابقات ادامه پيدا كند. در چنين شرايطي تنها كاري كه بايد كرد رعايت چند برابري پروتكل‌هاي بهداشتي است. وسواس آن چيزي است كه در حال حاضر فوتبال به آن نياز دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون