• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4707 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ مرداد

روحاني از شنبه‌هاي سلامت و پنجشنبه‌هاي اقتصاد گفت

رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در محرم حق‌الناس است

رييس‌جمهوري در ادامه پويش تدبير و اميد براي جهش توليد، روز پنجشنبه به رسم هر پايان هفته طرح‌هاي ملي عمراني، توليدي و زيربنايي را افتتاح كرد. در اين مراسم دستور آغاز ۵ پروژه عظيم وزارت صمت با سرمايه‌گذاري ۵۶ هزار و ۸۰ ميليارد ريال از طريق ويدوكنفرانس و در استان‌هاي فارس، ‌خوزستان و مازندران صادر شد. با افتتاح اين ۵ پروژه براي يك‌هزار و ۶۶۰ نفر اشتغال پايدار ايجاد شد. رييس‌جمهوري همچنين در مورد برگزاري مراسم سوگواري ايام محرم در جلسه با كميته‌هاي تخصصي ستاد مديريت كرونا صحبت كرد. روحاني گفت‌وگوي تلفني با امير قطر را نيز در دستور كار روز پنجشنبه داشت. حسن روحاني در جريان برگزاري مراسم افتتاحيه اين ۵ طرح ملي با تاكيد بر اينكه دشمنان با فشارهاي اقتصادي خود قادر نخواهند بود، ملت ايران را وادار به تسليم كنند، گفت:«روند توليد با توجه به نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي به نام سال جهش توليد با شتاب ادامه خواهد يافت و در سايه افتتاح هر طرح در كشور شاهد ايجاد فرصت‌هاي شغلي گسترده‌اي خواهيم ‌بود. ملت بزرگوار ايران برابر هر دو پديده تحريم و كرونا به خوبي مقاومت مي‌كنند.» رييس‌جمهوري گفت:«اصرار دارم كه در آغاز هفته، جلسه ستاد ملي مقابله با كرونا برگزار شود؛ يعني آنچه مربوط به جان مردم است و اصرار دارم حتي‌الامكان در پنجشنبه افتتاح‌هاي بزرگ را انجام دهيم؛ يعني آنچه به زندگي، نان، حركت، توليد، كسب‌وكار و اشتغال مردم مربوط است.»  

 سوگواري‌ها كسي را سوگوار نكند
حسن روحاني پس از اين مراسم در جلسه روساي كميته‌هاي ستاد ملي مقابله با كرونا شركت كرد. او در اين نشست گفت:«پس از اينكه اعلام شد با ايجاد برخي محدوديت‌ها و رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، امكان برگزاري مراسم سوگواري حضرت سيدالشهدا و كنكور هست، ستاد ملي مبارزه با كرونا نيز اصل برگزاري اين مراسم را با حفظ و رعايت كامل دستورالعمل‌هاي بهداشتي تصويب و اين دستورالعمل‌ها را ابلاغ كرد.» رييس‌جمهوري تاكيد كرد كه اين دستورالعمل‌هاي ابلاغي نيز كاملا منطبق بر استانداردهاي جهاني سازمان بهداشت جهاني است. روحاني با بيان اينكه همه دستورالعمل‌هاي ضروري بهداشتي به ويژه براي برگزاري عزاداري‌هاي مسوولانه ابلاغ شده است، گفت:«اين دستورالعمل‌ها ضروري است كه به عنوان بخشي از الزامات شرعي و قطعي مراسم عزاداري از سوي متوليان مراسم رعايت شود؛ چراكه رعايت اين دستورالعمل‌ها حق‌الناس است و محيط‌هاي عزاداري امام حسين(ع) نمي‌تواند جايي باشد كه حق‌الناس در آنها رعايت نشود.» او همچنين نظارت بر اجراي دستورالعمل‌هاي بهداشتي را ضروري خواند و تاكيد كرد:«نهادهاي نظارتي بايد كاملا بر روند اجراي دستورالعمل‌ها نظارت و اگر لازم بود با متخلفان در راستاي حفظ سلامتي مردم برخورد كنند.»
روحاني با اشاره به برگزاري موفق مراسم ماه رمضان و همكاري و همراهي خوب رسانه ملي و شبكه‌هاي مجازي در انتقال آن فضاي روحاني و معنوي به جامعه گفت:«بايد در مراسم عزاداري محرم نيز با بهره‌گيري از ابتكارات جديد و همسو با شرايط خاص كشور در موضوع كرونا، بخشي از عزاداري‌ها به فضاي مجازي و در حسينه‌هاي مجازي انجام گيرد.» او با بيان اينكه بايد شيوه‌هاي تازه‌اي براي عزاداري امام حسين را تجربه كنيم و هم سلامت جسم و جان و هم تقويت و تبيين ايمان حفظ شود، گفت:«سوگواري‌ها را چنان برگزار كنيم كه بعد از ايام محرم كسي سوگوار عزيزانش نشود.»

 موج دوم كرونا متاثر از رفتار شهروندان
روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز تاسف از افزايش شمار مبتلايان به كرونا و آمار فوتي‌ها گفت:«موج جديد شيوع بيماري كرونا پيش از آنكه به تغيير رفتار ويروس مرتبط باشد به رفتار خود ما با اين ويروس بازمي‌گردد و بررسي‌ها نشان مي‌دهد، كاهش مراقبت‌ها و روند رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، نقش مهمي در افزايش شيوع اين بيماري داشته كه با توجه به بالا رفتن حساسيت مردم و افزايش مراقبت‌ها و رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، پيش‌بيني مي‌شود.  

 تاكيد بر روابط حسنه با قطر
رييس‌جمهوري همچنين ديروز در پيام‌هاي جداگانه‌اي به سران كشورهاي اسلامي عيد سعيد قربان را تبريك گفت و ابراز اميدواري كرد كه سران كشورهاي اسلامي در پرتو اراده و مساعي مشترك بتوانند موجبات وحدت و يكپارچگي روزافزون جهان اسلام را فراهم آورده و با اتخاذ تدابير مناسب شاهد كنترل و غلبه بر ويروس كوويد 19 باشيم كه گريبان‌گير بشر امروز شده است. روحاني علاوه بر اين در تماس تلفني با شيخ تميم بن حمد آل ثاني، امير قطر ضمن تبريك عيد قربان ‌تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران هيچ مانع و محدوديتي براي توسعه روابط و همكاري‌ها با قطر به عنوان كشور دوست و برادر ندارد. رييس‌جمهوري با اشاره به ضرورت توسعه روابط ايران و قطر با توجه به شرايط حساس منطقه خاطرنشان كرد:«امنيت و ثبات منطقه تنها در چارچوب همكاري‌هاي منطقه‌اي قابل دسترس است و مطمئنا با گسترش همكاري‌ها مي‌توانيم شرايط بهتري را براي منطقه به ارمغان بياوريم.» امير قطر نيز در اين گفت‌وگوي تلفني با اشاره به ضرورت توسعه روابط و همكاري‌هاي اقتصادي ايران و قطر تصريح كرد:«توسعه مناسبات و همكاري‌ها با ايران همواره براي قطر اهميت داشته و اميدوارم با عبور از سختي‌ها و مشكلات در راستاي توسعه بيش از پيش و همه‌ جانبه روابط دو كشور گام‌هاي بلندي برداشته شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون