• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4708 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۲ مرداد

وزارت اطلاعات در اطلاعيه‌اي اعلام كرد

بازداشت سركرده گروه تروريستي مستقر در امريكا

 به‌ويژه انفجار حسينيه سيدالشهداي شيراز كه خونبارترين اقدامات اين گروه تروريستي بود و در نتيجه آن 14 تن جان باخته و دست‌كم 200 تن مجروح شدند.
جالب آنكه اختلافات ميان اين گروه با ساير گروه‌هاي سلطنت‌طلب فعال خارج مرزهاي كشور، آنقدر متعدد و جدي بوده كه «تندر» سوم مردادماه طي بيانيه‌اي به تندي از ساير گروه‌هاي سلطنت‌طلب انتقاد كرده و در آن نه‌تنها «فرشگرد» و «انجمن ايرانيان امريكايي» و «حزب مشروطه ايران» و «ققنوس» را «عوامل جمهوري اسلامي» معرفي كرد، بلكه به تندي از «حمايت و نامه» آنان به «جو بايدن»، كانديداي دموكرات انتخابات رياست‌جمهوري ايالات متحده امريكا انتقاد كرده و هدف اين افراد از اين اقدام مقابله با دونالد ترامپ را حفظ «تجارت هروئين» عنوان مي‌كند. 
اين اما تنها نكته عجيب صرفا پيرامون اين گروه نيست. سرنوشت نامعلوم فولادوند، موسس تندر نيز سال‌هاست به يكي از معماهاي موجود در جمع مخالفان جمهوري اسلامي تبديل شده است؛ به‌طوري‌ كه برخي رسانه‌هاي خارج كشور نظير ايران اينترنشنال و ساير وابستگان در ادعايي «ربودن فولادوند توسط جمهوري اسلامي» را عامل بي‌خبري چندين ساله از او معرفي مي‌كنند؛ حال آنكه دختر فولادوند پيش‌تر و در اظهاراتي گفته بود كه او در «اسراييل» به سر مي‌برد. جالب آنكه پايگاه اطلاع‌رساني اين گروه تروريستي هيچ‌كدام از اين دو سناريو را قبول نداشته و آنان را ساخته و پرداخته ذهن آنچه اين پايگاه «عوامل جمهوري اسلامي داخل و خارج ايران» دانسته و در بخشي از گزارش خود درباره «فولادوند»، از «ورود مخفيانه او به ايران» براي «آغاز مرحله دوم «تندر» كه آغاز برنامه‌هاي براندازي عملي رژيم است»، خبر مي‌دهد.

«شارمهد» كيست؟
سرنوشت فولادوند «بازداشت توسط نيروهاي امنيتي ايران»، «حضور در اسراييل» يا «ورود مخفيانه به ايران» باشد در نفس ماجرا براي يك نفر تفاوتي ايجاد نمي‌كند و آن‌ هم كسي نيست مگر «جمشيد شارمهد». او با خداحافظي اجباري يا خودخواسته فولادوند با «تندر» عملا به عنوان رييس، سركرده يا به‌زعم حاميان اين گروه تروريستي به عنوان «فرمانده» معرفي شده و به ايفاي نقش مي‌پردازد. «شارمهد» كه اواخر دوران جنگ تحميلي به آلمان مهاجرت مي‌كند، تا همين چندي پيش و بر اساس اطلاعات منتشر شده در پايگاه اطلاع‌رساني اين گروه برانداز، به همراه همسر و 2 فرزندش در لس‌آنجلس زندگي مي‌كرد ولي حالا در بازداشت وزارت اطلاعات است و هيچ بعيد نيست در آينده‌اي نه چندان اعترافاتش همچون نيروهايي از اين دست، از صداوسيما پخش شود. 
شارمهد مدت‌هاست كه به عنوان نفر اصلي انجمن پادشاهي ايران فعاليت مي‌كند، به‌زعم خود توانسته جايگاه اين گروه تروريستي را ميان ساير گروه‌هاي سلطنت‌طلب ارتقا داده و چنانكه در پايگاه اطلاع‌رساني‌اش آمده، «به دشمن درجه يك جمهوري اسلامي» تبديل شود. 

چطور بازداشت شد؟
با تمام اين فراز و فرودها و گفته‌ها، حالا اما شايد مهم‌ترين پرسش درباره گروه تندر و فرمانده‌اش، چگونگي بازداشت او باشد. 
آنچه تا اينجاي كار مشخص است، تداوم سياست اطلاع‌رساني قطره‌چكاني از سوي نيروهاي امنيتي جمهوري اسلامي است و بايد براي اظهارنظر قطعي منتظر اعلام اخبار تكميلي ماند ولي به نظر مي‌رسد باتوجه به سبك تنظيم خبر اعلام بازداشت «شارمهد»، او نيز اسير عملياتي شده باشد كه «روح‌الله زم» شد. 
مديركانال تلگرامي آمدنيوز كه حالا در انتظار رسيدگي به حكم اعدامش در دادگاه تجديدنظر است، با آنچه «اشراف اطلاعاتي و عمليات پيچيده» اطلاعات سپاه خوانده شد، در خاك عراق بازداشت و به ايران منتقل شد؛ سرنوشتي كه از قرار معلوم به شكل و شمايلي متفاوت اين بار براي «شارمهد» نيز رقم خورده است و در نهايت چنان شده كه بايد زين پس كنار دادگاه ده‌ها مفسد اقتصادي و البته زم، پيگير دادگاه شارمهد نيز باشيم ولي باتوجه به احكام صادره در سال‌هاي گذشته براي افرادي كه از نظر دادگاه با اين گروه تروريستي در ارتباط بودند، به نظر مي‌رسد در نهايت حكم صادره براي «فرمانده» انجمن پادشاهي ايران، حكمي بسيار سنگين و حتي اعدام باشد؛ هرچند كه اظهارنظر نهايي براساس قوانين موجود بر عهده دادگاه است و بس.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون